BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Stilzwijgende verlenging telefoon verzekering Conner Davis

Bijdrage door gebruiker
09-05-2011
5 reacties
Juni 2010 heb ik bij de Belcompany in Eindhoven een abonnement + verzekering (safe&sureMAX) afgesloten, wilde in eerste instantie geen verzekering omdat ik niet gebonden wilde zijn of vast zitten aan kosten voor een verzekering waar ik niks aan heb. Volgens Belcompany was dit bij deze verzekering niet het geval en kon per maand worden opgezegd middels een email.

Onlangs is mijn toestel stuk gegaan (april) en is volgens de verzekering total loss, ik kan een nieuw toestel afhalen. Was heel blij dat ik toch gekozen had om een verzekering af te sluiten, dit was echter van korte duur want verder in de brief lees ik:

"Ter voorkoming van eventuele misverstanden wijzien wij u erop het volgende. Volgens artikel 5 lid 5 en 5 lid 4 is er sprake van voortijdige beëindiging van de verzekering en zijn de resterende maanpremies direct opeisbaar.
.................... Deze kosten zijn dus NIET voor verzekering van uw nieuwe toestel."

Heb de de site en algemene voorwaarde nog eens doorgelezen en in mijn ogen is dit een gewoon een ordinaire manier om de consument te misleiden en subtiel af te zetten. Ik 'krijg' nu wel een nieuw toestel maar moet deze gedeeltelijk zelf betalen dmv deze voorwaarde. Een voorwaarde met voorwaarde?!
Want mijn verzekering hebben ze voortijdig beëindigd door hen, moet nog 12 maanden premie betalen omdat ik te laat ben met opzeggen. Hoe had ik 3 maanden vantevoren kunnen opzeggen als mijn verzekering tot juni 2011 loopt en mijn toestel in april stuk is gegaan, ik ga toch geen verzekering opzeggen terwijl ik een schade heb geclaimd?! En waarom geldt nu 3 maanden opzegtermijn en een verlening van 12 maanden, ik heb me toch juist verzekerd tegen onvoorziene voorvallen?

Mag en kan dit zomaar? Of heb ik het gewoon mis en zie of lees ik dingen over het hoofd? Ik hoop dat jullie mij opheldering kunnen geven hierin..

Als ik bovengenoemde artikellen lees houdt dat voor mij in dat ik nog €107,40 moet betalen voor een verzekering die geen verzekering meer is want het toestel is kapot n niet meer in mijn bezit. Ik ben het hier niet mee eens want ten eerste wist ik niks van 3 maanden opzegtermijn + stilzwijgende verlenging van 12 maanden, ten tweede zijn dit JUIST de 'addertjes onder het gras' die ik noemde als reden om het niet te doen. Nou ben ik natuurlijk wel blij dat ik een nieuwe krijg maar zit ik ook nog eens met kosten die ik moet betalen voor niks, ik wist dit ook niet vantevoren anders had ik wel opgezegd. Bovendien hadden jullie gezegd dat ik nergens aan vast zou zitten en elke maand, al is het na 2 maanden, op kon zeggen.
Buiten dat vind ik het ook ECHT een belachelijke voorwaarde van Conner&Davis/Safe&sure, dit is gewoon
Hoe gaan we dit oplossen want ik ga het hier NIET bij laten en zal deze situatie ook bij kassa neerleggen, vind dit echt niet kloppen!

Hopelijk kunnen we hier samen uitkomen.

Met vriendelijke groet,
Caroline Tjia
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.