BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Incasso en deurwaarderskosten

Bijdrage door gebruiker
06-08-2010
17 reacties
Ohra heeft ten onrechte nog de verzekeringspremie van januari 2009 geïnt. Deze heeft mijn dochter laten terug storten en een paar dagen later Ohra ook. Dus 1 betaald en 2 x terug. In aug. 2009 is er opnieuw betaald (14-08-2009 en 21-08-2009) met rente, maar Ohra heeft dit 1 x terug gestort. Mij dochter heeft hier telefonisch contact over gehad met Ohra en ze hadden het ontvangen en het was zo in orde. Nu is het zo dat het op een oud rekening nummer van Ohra was gestort en Ohra-Arhem heeft verzuimd dit door te storten naar hun nieuwe rekening, pas op 5 augustus 2010 is dit door gestort. Intussen is er op 7 augustus 2009 een dossier naar de deurwaarder gestuurd door Ohra. Wat mijn dochter nu niet vind kloppen is dat ze alle rente en incassokosten van na 21 augustus 2009 ook nog moet betalen. Is het terecht dat ze nadat ze betaald heeft nog van een heel jaar de rente en incassokosten moet betalen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.