BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Telfort: wat is een redelijke compensatie voor niet geleverde service ?

Bijdrage door gebruiker
29-01-2020
6 reacties
Wat is een redelijke compensatie voor niet geleverde service ? Wat vervelend is, is dat Telfort (maar eigenlijk KPN dus) een monopolie heeft op het koper-netwerk en hun service echt beroerd is.
Dit naar aanleiding van de onderstaande klacht die ik heb ingediend:
De afhandeling van een storing is heel slecht. Even de gebeurtenissen op een rij: - woensdag 22 januari rond 09:15 valt onze internet verbinding en de TV weg. Ik bel rond 11 uur en men constateert dat er een nieuw modem moet komen: de bestaande ExperiaV8 wordt vevangen - donderdag 23 januari arriveert het nieuwe modem (een ExperiaV10). Ik installeer deze en het werkt weer. Mooi opgelost denk je. Maar rond 13:00 valt de verbinding weer weg: weer geen internet en geen TV. Dus bel ik en er wordt nu geconstateerd dat er een monteur bij moet komen. Gaat binnen 48 uur gebeuren ! Kortom, we zitten de hele tijd zonder internet, zonder TV. - maandag 27 januari komt de monteur 's morgens vroeg. Zij constateert dat de aansluiting in huis in orde is en gaat naar de wijkcentrale. Als ze terug komt meldt ze dat daar een fout zat en dat die herstelt is. Als ze het modem weer aansluit blijkt ook dit modem (dat donderdag geleverd is) niet meer te functioneren en ze vervangt hem door een modem wat ze bij zich had. Alles werkt als zij weer weg gaat om half 11. Maar dat duurt niet lang: voor 14:00 uur valt de verbinding weer weg ! Dus gelijk gebeld. De helpdesk constateert dat het naar een techniesche afdeling moet, die nemen binnen 48 uur contact op. - woensdag 29 januari: ik wordt ongeduldig en bel rond 11:30. Maar goed ook, want schijnbaar was het probleem naar de verkeerde afdeling gestuurd ! En oh ja, het kan 5 werkdagen duren voor die reageren ik dacht dat het 48 uur was ?). En nee, een noodoplossing tot die tijd is er niet. Het is ronduit schandalig dat jullie zo met je klanten omgaan en de gevolgen van jullie eigen fouten (sturen naar een verkeerde afdeling) afwentelen op de klant. En ondertussen moet ik extra kosten maken in de vorm van tijdelijk internet op mijn telefoon om in ieder geval nog iets aan internet te hebben. Effectief hebben we de laatste week hooguit 16 uur internet gehad: dat is minder dan 10% van de tijd. Dat is wel een heel beroerde prestatie. Compensatie in de vorm van alleen de abonnementskosten is natuurlijk veel te weinig voor zo'n slechte service. Waar kan ik de aangeschafte mobiele data declareren ?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.