BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

reparatie kosten Canon EOS350D

Bijdrage door gebruiker
04-11-2007
8 reacties

Wij hebben in februari van dit jaar een Canon Eos 350D gekocht bij Dixons.

De camera werkte prima, maar op een gegeven moment wilde ik het geheugenkaartje er in doen en dit ging niet. Ik heb gekeken en een pinnetje bleek te zijn afgebroken. Ik heb geen gekke dingen met de camera gedaan en ook niet overdreven geforceerd.

Wij zijn teruggegaan naar de Dixons winkel, maar daar kregen wij de opmerking; dit is uw eigen schuld en dus ook uw probleem. De reparatie is duur en geheel voor eigen kosten. We voelden ons hier niet klantvriendelijk behandeld, hebben nog geprobeerd via contact met het hoofdkantoor een oplossing te vinden, maar kwamen hier ook niet doorheen.

We hebben toen contact opgenomen met een Canons service punt in onze regio. Zij gaven aan dat de Camera nog onder garantie viel en de reparatie kosteloos zou zijn, behalve als de gehele plaat onder de pinnetjes ook beschadigd was. Wij zouden dan een prijsopgave thuis krijgen.

Nu ontvingen wij vorige week een prijsopgaven van € 350,- voor de reparatie van de camera, de plaat onder de pinnetjes blijkt toch beschadigd. Als we niet met de reparatie akkoord gaan en toch onze camera terug willen blijken we € 40,- aan onderzoekskosten te moeten betalen, dit is ons van tevoren nooit verteld.

Voor mijn gevoel is het vreemd dat wij voor een beschadigde camera binnen de garantieperiode, waar wij voorzichtig mee zijn omgegaan, toch de volledige reparatiekosten moeten betalen.

Zijn er nog mogelijkheden voor ons om hier iets mee te doen of staan wij volledig buiten ons recht? En hoe zit het met de onderzoekskosten die zonder bericht vooraf worden berekend?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.