BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onenigheid met Mediamarkt

Bijdrage door gebruiker
27-12-2010
16 reacties
Zo ongeveer twee weken geleden heb ik een koelkast bij de mediamarkt Eindhoven gekocht. Met de verkoper is toen afgesproken dat de deur dusdanig gemonteerd zou worden, dan het scharnier aan de linkerkant zou worden geplaatst. De koelkast zou dus via rechts geopend kunnen worden. Dit staat ook duidelijk op de factuur vermeld.

In eerste instantie (13 november) kreeg ik van de Mediamarkt bericht dat de koelkast al op de 18e geleverd zou worden.. Echter, op de 17e wordt ik gebeld met de mededeling dat er iets mis is gegaan in het magazijn en dat ze het toch niet op voorraad hebben. Het zal dus langer duren.

Vorige week donderdag ben ik dus gebeld en heb afgesproken voor een levering op de 24ste. Nu blijkt bij aankomst dat de deur niet gemonteerd is zoals we afgesproken hebben. We hebben dit aangegeven bij de twee heren die het kwamen leveren, maar die konden hier niks aan doen. Zij worden alleen ingezet om de koelkast te bezorgen. Montage en aanpassingen gebeurd door Mediamarkt zelf. We hebben vervolgens gebeld met de mediamarkt om aan te geven dat dit niet correct was en dat we het zo niet konden accepteren. De dame aan de telefoon was vrij onbeleefd, maakte stomme grapjes zoals: "U kunt uw eten nog altijd buiten bewaren met deze kou", etc etc. Volgens haar kon de koelkast alleen maar teruggestuurd worden of kon ik die houden, niks meer niks minder. Nadat de transporteur zei dat hij dit nooit schadevrij zou kunnen terugbrengen gezien de enorme gladheid op de weg hebben aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Pas nadat de transporteur de telefoon overnam en boos zei dat ze hun zaken op orde moesten stellen en iemand langs moesten sturen voor de correcte montage werd afgesproken dat ze dit zouden doen en we vóór 3h teruggebeld zouden worden hiervoor. Hij heeft dit ook zo genoteerd op de formulieren waar we beiden voor getekend hebben. Ik heb dus gewoon bewijs dat dit is afgesproken.

Maar het terugbellen is niet gebeurd dus... Vervolgens heb ik ze vrijdag maar gecontacteerd en gaven ze aan dat het te druk was en dat ze hier maandag op terug zouden komen... Je raad het, nog steeds niet gehoord.

Mijn vraag aan jullie: Wat nu?? Ze lijken niet echt mee te werken en eerlijk gezegd komt het allemaal heel onprofessioneel en amateuristisch over. Kan ik ergens terecht met deze klacht? Bij iemand die me wél kan verder helpen? Wat is jullie advies?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.