Mijn Liebherr koelkast van 13 maanden oud heeft zojuist besloten er de brui aan te geven. Snel gekeken op de Servicepagina van Liebherr. De volgende tekst gaf mij hoop op een snelle afwikkeling van de reparatie:
De hoge kwaliteit en luxe uitstraling van de Liebherr producten schept verplichtingen ten aanzien van de aangeboden serviceverlening. Onze landelijk georganiseerde serviceorganisatie onderstreept dit imago door snel en effectief storingen, die niet altijd voorkomen kunnen worden, op te lossen zowel in als na de garantieperiode.
Snel gebeld met het servicenummer, waar ik te woord werd gestaan door een aardige mevrouw die mij op een zeer aardige wijze vertelde dat ik toch wel acht dagen moest wachten op reparatie.
Mijn vragen: is dit normaal?
En meer terzake: kan ik zelf een andere monteur inhuren om op kortere termijn mijn koelkast te laten repareren, kan ik van Liebherr eisen dat zij mij het factuurbedrag terugbetalen?