BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN Digitenne

Bijdrage door gebruiker
09-10-2010
1 reactie
Hallo,

Ik woon in een studentenhuis met 2 mede studenten. In februari 2009 heb ik een Digitenne abonnement afgesloten, altijd keurig betaald.

In maart 2010 ging mijn huisgenoot op stage en woonde tijdelijk in den Haag. Hij heeft toen een Digitenne abonnement afgesloten.
Na tekening van het contract is alles in werking getreden alleen is er bij KPN iets fout gegaan waardoor zijn abonnement niet onder zijn eigen naam, maar onder mijn naam geregistreerd is, waaronder ook mijn (oude) bankrekening nummer.

Gezien dit een oude bankrekening nummer was, hebben ze nooit iets kunnen incasseren, ook hebben ze niets van de rekening gehaald van mijn huisgenoot. Al met al heeft mijn huisgenoot geen actie ondernomen toen hij geblokkeerd werd en ik ben nooit op de hoogte geweest dat KPN het onder mijn naam had gezet.

Op een gegeven moment kreeg ik een brief dat mijn abonnement was afgesloten wegen wanbetaling. Hierop ben ik verhaal gaan halen en tot mijn verbazing kreeg ik de informatie dat ik ineens 2 abonnementen op mijn naam had in plaats van 1.

Ik en mijn huisgenoot hebben meerdere keren gebeld en een terugbel verzoek laten maken, hierop hebben ze niet gereageerd, terwijl ze binnen 3 dagen, contact zouden opnemen, nogmaals gebeld en geen reactie, ze zeiden dat ze het hartstikke druk hadden, terwijl ik een week later, 3 weken op vakantie was. na mijn vakantie zijn we vervolgens naar de KPN winkel gegaan en hebben we een medewerker (die in opleiding was) gesproken en het verhaal uitgelegd, gezien er geen andere medewerker beschikbaar was.

Hij heeft toen voor ons gebeld, maar kon er niets wijzer uit worden waarop wij vervolgens het gesprek overnamen. Ik heb vervolgens een uur lang gebeld en gesproken met 5 verschillende personen op verschillende afdelingen. Geen enkele medewerker kon mij precies vertellen wat er aan de hand was tot ik de laatste medewerker aan de lijn kreeg. Ik vermoed dat dit een supervisor was.

Hij vertelde mij het volgende: “Ik ben op de hoogte gebracht doormiddel van een brief. Ik had hier niet op gereageerd waarop zei concluderen dat ik akkoord ging. Gezien het onder mijn naam staat, ben ik eind verantwoordelijk. Ik moet het geld maar verhalen op mijn huisgenoot.”
Vervolgens heb ik geprobeerd uit te leggen dat we alle documenten mee hadden, volgens de contracten die wij hadden stond alles goed vermeld zoals het moest zijn. Ieder zijn eigen abonnement. Hij wilde daar vervolgens niets van weten en was erg nors en kortaf, wat ik zei was gewoon onmogelijk. Hij wilde ons verder ook niet helpen en kon ook niets voor ons betekenen, zo lagen de feiten en ik moest snel betalen anders nemen ze juridische maatregelen.

Ik herinner mij dat ik verschillende brieven heb gekregen met facturen, Ik heb toen elke keer mijn bankrekening geraadpleegd en keer op keer was het bedrag gewoon afgeschreven. Ik heb de facturen en herindelingen dan ook steeds verscheurt en weggegooid. Gezien ik niet wist dat het onder mijn naam gezet was door KPN heb ik nooit de abonnee nummers gecontroleerd wat dus het enige verschil was.

Ik heb de volgende vragen:

- Welke mogelijkheden heb ik om dit op te lossen?
- Kan ik verantwoordelijk worden gesteld voor een abonnement waar ik nooit voor getekend heb?
- Hoe kan de administratie van KPN anders zijn dan de contracten die we nota bene in de KPN winkel te Leeuwarden hebben ondertekent.
- Is hier sprake van contract breuk of valsheid in geschrifte door KPN, kan ik hier aangifte van doen gezien de problemen en stre
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.