BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

kassabon Philips MP3 speler via Kijkshop gekocht

Bijdrage door gebruiker
16-03-2012
6 reacties
Onlangs is mijn Philips MP3 stuk gegaan welke ik in Juni 2010 heb gekocht met de standaard 2 jaar garantie bij een lokaal Kijkshop filiaal.

Vooraf had ik al twijfel of ik het klantenservice proces in zou moeten gaan, maar goed ik heb toch de consumenten bescherming van 2 jaar fabrieksgarantie welke nog niet om is ( nog 3 maanden te gaan ) en bij aanschaf had ik ook precies volgens de instructies het product online geregistreerd.

Eerst via de Philips website gezocht naar een rechtstreeks contact. Dit bleek wel lastig aangezien ik steeds een selfservice oplossing kreeg aangeboden. Na uiteindelijk bij een selfservice antwoord de reactie 'Nee, dit is niet de oplossing van mijn probleem' te hebben geselecteerd kwam het online reactie formulier.
Dit formulier netjes ingevuld en vervolgens kwam op mijn e-mail ook de bevestiging dat de aanvraag in goede staat was ontvangen.

Een eerste positieve ervaring volgenden enkele uren later, een belletje van Philips over mijn melding op hun website, geweldig zo snel een response. In de e-mail bevestiging van het aanmelden van het probleem had nog gestaan 'een reactie binnen 5 werkdagen' en nu belden ze al binnen enkele uren !

De medewerker van Philips die belde bleek van de e-mail afhandeling te zijn en verbond me door met de Philips klantenservice, die vervolgens vast stelde dat het product niet gerepareerd maar vervangen moest gaan worden.
So far so good, tot het moment waarop de vraag kwam of ik ook in het bezig ben van een smartphone of scanner. Het was namelijk de bedoeling om de orginele kassabon digitaal naar Philips te sturen.
Die kassabon heb ik dus niet meer aangezien bij aanschaf en eerste gebruik netjes het product heb geregistreerd. Zo hebben we dat ook gedaan voor onze AEG apparatuur en dat werkt perfect, niks geen papieren bijhouden maar alles online!

Maar nee, het online registreren is niet voldoende en dat voor een bedrijf aan welke ik bij registreren alle gevraagde gegevens heb opgegeven, online !
Er was nog wel een tip, de kijkshop zou soms nog wel kassabonnen opnieuw kunnen printen.

Kijkshop bellen, maar helaas. De historie gaat niet verder terug dan 1 jaar na aanschaf. Nog wel een tip, kijk u bankafschriften online na.

Bank bellen, maar helaas. De historie gaat niet verder terug dan 1 jaar, de jaren daarvoor hadden door mijn gedownload moeten worden en lokaal opgeslagen.

Heb je als consument een 2 jaar garantie dan worden er voldoende drempels opgeworpen om die garantie maar niet te claimen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.