Op 18 juli 2012 heb ik voor E119,90 een esprit horloge gekocht bij horloges.nl. Toen ik het pakketje in ontvangst nam viel het mij al op dat het bovenste knopje enigszins los zat. Ik dacht toen echter dat het wel zou blijven zitten, en had geen zin in gedoe.
Op 27 aug dit jaar heb ik het horloge ingestuurd voor garantie, het bovenste knopje was er afgevallen en niet meer terug te vinden. De verzendkosten voor de reparatie heb ik zelf gedragen, volgens BW B7 A21 had horloges.nl deze moeten betalen.
Op 1 okt kreeg ik ineens een mailtje dat er een pakketje van horloges.nl onderweg was. Er is verder geen enkele communicatie geweest van de kant van horloges.nl. Er zat geen brief bij het pakket, toen ik hierover later navraag deed bij horloges.nl zei men dat dit wel gebruikelijk was.
Op 28 okt was het bovenste knopje opnieuw verdwenen, na contact met horloges.nl heb ik het horloge wederom ingestuurd.
Ik heb het volgende geschreven in een brief bij het pakketje:
Gezien het feit dat:
1) Het horloge kapot geleverd is.
2) Hij al éénmaal gerepareerd is.
3) Ik al eenmalig buiten mijn schuld om zonder horloge gezeten heb.
4) Ik de verzendkosten van die reparatie voor mijn rekening heb genomen.
Stel ik voor dat jullie dit keer:
– Ofwel binnen twee weken een nieuw exemplaar sturen.
– Ofwel het aankoopbedrag retourneren, (voorkeur)
– Ofwel mij een ander horloge laten uitkiezen.
Op 1 nov kreeg ik een mail met de volgende inhoud: "We hebben je Esprit horloge ontvangen. Het horloge wordt doorgestuurd naar de reparatie service van Esprit. We zullen aangeven dat je dit horloge niet wenst terug te krijgen en mochten ze aanbieden een nieuw exemplaar op te sturen dan zullen wij dat houden en verkopen, zodat je je aankoopbedrag terug kunt krijgen."
In principe heeft horloges.nl nog vier dagen, maar ik vind dat ze veel teveel laten afhangen van de "reparatie service van Esprit" en geen eigen verantwoordelijkheid lijken te nemen. En zie het al gebeuren dat er binnenkort ineens weer een gerepareerd horloge naar mij onderweg is.
Naar mijn mening is het product niet deugdelijk, en dient horloges.nl:
1) De kosten van het 2x per reparatie insturen aan mij te betalen (2x E6,75)
2) Op uiterlijk 15 nov mij een nieuw exemplaar te sturen, het aankoopbedrag te retourneren, of mij een ander horloge laten uitkiezen.
Heb ik gelijk?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Sjoerd