Mijn zenwatch 3 houdt steeds sneller op met functioneren. Het lijkt erop dat de accu zijn beste tijd heeft gehad.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe accu.
Het typenummer is bekend: 0B200-02260000(C11N1609). Helaas blijkt echter dat deze nergens meer leverbaar is. De officiële service sparpeparts dealer voor Europa (Zand parts) geeft niet thuis. Daarom heb ik met de klantenservice van Asus gebeld. Daar wordt aangegeven dat de batterij nog wel leverbaar zou zijn via een paar Chinese sites. Deze heb ik echter niet kunnen vinden. Het partnummer is vaak wel bekend maar er wordt dan ook aangegeven dat het onderdeel niet meer leverbaar is. Ik heb een Amerikaanse site gevonden waar hij beschikbaar zou zijn maar die kan niet naar Nederland leveren en als het al zou kunnen zijn de verzendkosten dan buiten proporties Nu is dat voor een horloge van 3 jaar oud niet acceptabel! Van een gerenommeerd merk als ASUS mag men meer verwachten. De medewerker van Asus zei dat hij het daarmee eens is en gaf aan dat het wel mogelijk zou zijn om het horloge te laten repareren via de service dienst. Tegelijkertijd gaf hij ook toe dat de reparatie wel behoorlijk prijzig zou zijn en dus de waarde van het horloge zou overtreffen.