BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wat zijn mijn rechten als consument

Bijdrage door gebruiker
06-01-2012
3 reacties
Ik -heb al ruim anderhalve maand problemen met het kijkshopfiliaal en ik word van kastje naar de muur gestuurd.Helaas weet ik niet wat mijn rechten zijn en wat ik kan doen tegen hun slechte service.Op 26-07-2011 kochten we bij de kijkshop de samsung move deze werd in de kijkshop toeganklelijk gemaakt dus alle toebehoren die erbij zaten zijn met de telefoon meegeleverd.Op 24-10-2011 brachten we de mobiel ter reperatie omdat de telefoon niet goed doorlade en dus heel snel leeg.Na enkele weken kregen we een kaart in de bus dat de telefoon onherstelbaar was dit was door menselijke fout en viel niet onder de garantie.We konden de telefoon vernietigen dan koste dit niets we konden hem ook ongerepareerd terug bezorgt krijgen maar dit koste ons 37.50 voor het nakijken van de telefoon.Natuurlijk was ik het er niet mee eens en ging naar de kijkshop om te vragen wat de menselijke fout was?er zou een breuk in de printplaat zijn ontstaan of door een verkeerde adapter? ofwel door een stroompiek? geen van beide is natuurlijk het geval geweest.De filliaalmanager van de fransicusromanusweg in maastricht adviseerde me een klacht naar het hoofdfilliaal te sturen dit heb ik dus gedaan.
Vervolgens krijg ik een hele brief van kijkshop zie onderstaande?


Hiermee bevestigen wij uw schrijven, d.d. 28 december jl., en berichten u als volgt. Wij vinden het zeer vervelend te moeten vernemen dat u problemen heeft met een door u bij Kijkshop gekocht artikel

U heeft uw GSM ingeleverd in ons filiaal in Maastricht met als klacht: Batt. is na ongeveer 20 min. leeg.



Wij hebben uw GSM voor u naar een door de fabrikant/provider aangewezen reparateur gestuurd, dit is een bedrijf wat gespecialiseerd is in GSM reparaties. Uw toestel is daar gecontroleerd en men heeft als oorzaak een gebroken printplaatje aangetroffen zoals u op onderstaand reparatierapport kunt zien.



Uw reparatie





Uw referentie

KYK103401003843

Solid-Vision referentie

GSR08702742

Opdrachtnummer

KYK_20111102





Klantgegevens





Naam

Kijkshop

Adres

De Hootkamp

Postcode

5321 JT

Plaats

HEDEL

E-mail

RMA@kijkshop.nl

Telefoonnummer

-





Productgegevens





Mobiel

Alcatel - OT-908

Imei in

356131040004288

Imei uit

-

Aankoopdatum

26-07-2011

Meegeleverd

Batterij, Lader, Memory Card, Telefoon, Datakabel





Logistieke gegevens





Datum in

02-11-2011

Datum uit

-





Status

U heeft een prijsopgave ontvangen, wij wachten op antwoord

Status datum

08-11-2011





Garantiegegevens





Garantie

Nee

Reden garantie afwijzing

Schade door verkeerd gebruik





Reparatiegegevens





Klacht omschrijving van de klant

Batt. is na ongeveer 20 min. leeg

Opmerking naar klant

-

Soort reparatie

-

Reden niet gerepareerd

BER (b.v. printplaat onherstelbaar, totaal onderdelen en arbeid duurder dan toestel etc)








Breuk valt helaas niet binnen de garantie. Indien u uw GSM retour wil ontvangen kan dit tegen betaling van de onderzoekskosten. Wilt u het toestel laten vernietigen dan is dit kosteloos.



Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,

Kijkshop B.V.

Afdeling Klantenservice



er is niks vreemds met de gsm gebeurt op 2 plaatsen een breuk in de printplaat onherstelbaar meer is niet gemaakt hoe kan die dan onherstelbaar zijn.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.