Hey Iedereen. Ik ben al jaren een goede klant van Vodafone, en betaal al jaren gewoon op tijd m'n rekening. Om me niet buiten mijn belbundels te komen had ik altijd 2 abonnementen (vooral omdat ik mijn eeuwenoude telefoonnummers niet kwijt wilde).
Heb nog nooit ook maar enige problemen gehad met mijn dataverbruik, misschien wel is extra andere kosten en is zelden een uitzondering.
Ongeveer vanaf juli 2013 heb ik mijn abonnement verlengt naar een red abonnement (Samsung 4s)
En volgens mij nog 6 maanden korting met een 10tje.
Maar na februari 2014 steeg mijn rekening al gauw ongemerkt een paar 10tjes (3) omhoog. Totdat in mei het wel leek of ik opeens 4 abonnementen had ipv 2!! Ik ben dus naar de Vodafone winkel gegaan en daar hadden ze me gezegd dat ik waarschijnlijk in onwetendheid een mobiele payinfo site (sms diensten) akkoord heb gegeven om zomaar voor niks elke week 5€ te incasseren dat dan weer via Vodafonefacture moet gaan. Verschrikkelijke onzin. Vodafone had het gelijk ter plekke geblokkeerd om nog meer onnodige onkosten te voorkomen.
Maar zelfs na dat (rekening houdende dat er nog narekeningen konden komen hoogstens 2mnd) was mijn abonnement kosten nog steeds (zelfs) hoger?? Juli, aug nog steeds hoge rekeningen Intussen werd ik gebeld door Vodafone als ik die andere abonnement wilde verlengen nou ik dacht het niet dit moet eerst opgelost worden. Na verschillende bezoekjes bij de Vodafone winkel en gebeld te hebben met Vodafone kon ik nergens me ei kwijt en tot grote frustratie lag het aan mij.
Na al die jaren trouw te zijn geweest met ja niet eens 1 abonnement maar 2, terwijl mijn bel/sms nog data gedrag echter niet zijn veranderd in al die jaren + ik heb een red abonnement met alles onbeperkt en nog eens 1gb en 1 gb extra dus 2 en thuis of waar dan ook gaat mijn mobiel automatisch op WiFi. Die andere abonnement (iPhone 4) is op een tientje na goedkoper maar had maar 500 mb die ik amper gebruikte.
Dus voor het eerst kreeg ik op 14 aug '14 een sms van Vodafone dat ik minder dan 250 mb over had en op 29 augustus 80% van me web 500mb verbruikt en na 100% beperkt internet kan hebben door de snelheid te vertragen wat dus ook gelijk is gebeurd?
Op 14 september j.l weer hetzelfde dat ik minder dan 250 mb had. Verder geen sms meer gekregen zoals voorheen over hoeveel % ect. Totdat ik op 26 september s'middags een smsje van Vodafone met het bericht "je hebt €100 datakosten buiten je bundel. Als bescherming is je data nu tot het einde maand gestopt!!!". Ik vond dit heel raar, gezien de maand daarvoor heb ík extra expres helemaal geen gebruik gemaakt van die abonnement.
Dit is echt onmogelijk. Ik heb dus met de klantenservice van Vodafone gebeld. Het enige wat zij me konden vertellen is dat er toch moet zijn gedownload ect. (terwijl ik een onbeperkt red abonnement en thuis WiFi hebt, zo heb ik beide mobiels geïnstalleerd zodat ze automatisch waar dan ook op WiFi gaat) Helaas, zegt de klantenservice, "als er staat dat u het heeft gedownload, heeft u het ook daadwerkelijk gedownload, wij kunnen hier niets aan doen". Het is dus echter onmogelijk dat ik dat heb gedownload, en wat nog erger is, is dat de Vodafone medewerker tegen mij zegt dat het door mijn iPhone komt. Ook had hij me verzekerd dat van de 100 klachten wel 99% Vodafone gelijk heeft en schuilen telkens achter de privacy van de data's. Ze zijn er dus van overtuigt dat ik het echt heb gebruikt, en moet dan ook gewoon betalen.
Ik heb nooit moeilijk gedaan over mijn rekening.Ondanks alle negatieve berichten via SOCIAL media en op televisie te zijn geweest, had ik nog 1 keer vandaag een poging gedaan met Vodafone ivm over verbruikte data kosten en het niet kunnen inloggen my Vodafone om mijn gespecificeerde rekeningen te kunnen bekijken. Tevergeefs ik heb totaal 1 uur en 30 min ongeveer gebeld, gewacht en werd doorverbonden met 4 Vodafone medewerkers. Uiteindelijk werd er opgehangen en zit nog steeds zonder antwoord en oplossing! Wat kan ik nog doen?[b]