Op 9 september heb ik via Vodafone een iPhone 7 met 2-jarig abonnement afgesloten. Nu heb ik echter op 6 oktober met de klantenservice gebeld om mijn bestelling te wijzigen naar een los toestel. Ik was echter net enkele dagen buiten de 14 dagen bedenktijd, maar na 45 minuten klantenservice en 6 Vodafone medewerkers eindelijk resultaat. Een behulpzame dame (ik dacht van de afdeling bestellingen) heeft mij toen geholpen. De verlenging was nog niet ingezet en aangezien de 14 dagen pas net waren verstreken kon er iets geregeld worden. Er is mij aan de telefoon toegezegd dat ik nog 2 maanden mijn abonnementsgeld (€ 52,-) moet doorbetalen en daarna de resterende toestelkosten (€ 523,-) in 1x moet voldoen. Mijn abonnement werd dan omgezet naar een prepaid kaart zodat ik eventueel later weer een (Vodafone) abonnement kan afsluiten. De regeling was eigenlijk 4 maanden abonnement doorbetalen en dan 1x €475,- voor toestelafkoop zei de dame aan de telefoon, echter aangezien zij mij verkeerd had voorgelicht en we al even bezig waren met de 2 maanden zou ze dat vastleggen in het systeem. Uiteraard heb ik gevraagd om een schriftelijke bevestiging maar dit was niet mogelijk en alles was netjes vastgelegd in het systeem. Ik moest na de 2 maanden terugbellen en dan zou alles geregeld worden, het was immers vastgelegd in het systeem. Ik heb hier nog even geprutteld want ik wilde natuurlijk graag zekerheid, maar ik zat op dat moment in een actieperiode waardoor er niets veranderd kon worden aan mijn abonnement. Dat van die actieperiode hadden de 5 collega's van deze medewerker die ik eerder sprak ook verteld dus dit leek mij wel aannemelijk. Op 2 december meteen gebeld naar Vodafone om alles te regelen, echter werd mij gezegd dat ik nooit contact gehad heb, er staat namelijk niets in het systeem. De medewerker moest mij dus weer doorzetten naar een andere afdeling want hij kon zelf niet alles zien omdat er met verschillende systemen werd gewerkt. Na 3 kwartier en 4 medewerkers gesproken te hebben die allen ontkenden dat ik iemand gesproken had, was ik behoorlijk teleurgesteld. Ik heb een telefonische afspraak gemaakt over mijn contract en nu wordt gedaan alsof dit nooit heeft plaatsgevonden. Een klacht indienen via de website dus. Daar viel mij overigens in op dat het aantal tekens vrij beperkt, dus ook weinig ruimte om het verhaal aan Vodafone uit te leggen. Via email nu alweer een aantal keer contact, waarbij Vodafone blijft ontkennen dat de afspraak gemaakt is. Ik heb zelfs de opname opgevraagd van het gesprek, maar deze kon niet verstrekt worden. Ook via Facebook Messenger contact gezocht, een printscreen getoond van mijn telefoon waarop een sms te zien is dat ik contact gehad heb net de klantenservice (mij wordt gevraagd feedback te geven in een online evaluatie). Vodafone blijft echter ontkennen dat ik afspraken gemaakt heb, sterker nog zij zien niets op 6 oktober in het systeem terwijl ik 6 medewerkers gesproken heb en er daadwerkelijk afspraken gemaakt zijn. Het enige wat ik terugkrijg op de online klacht is dat ik wordt afgescheept met een excuses maar dat hier niets van vastgelegd is. Verder niets. Vodafone denkt niet mee, gaat geen onderzoek doen hoe dit kon gebeuren, niet op zoek naar de medewerker of afspraak, niets. Ik loop tegen een muur op, vandaar dat ik dit online plaats. Heeft iemand tips? Ik zit nu aan een twee jarig abonnement vast van € 52,- p/m (in totaal € 1.248,-) terwijl ik die bestelling gewijzigd had in een los toestel (à € 523,-dus per saldo kost dit mij € 725,-) dit terwijl mij telefonisch verzekerd is dat dit goed zou komen. Ik loop nu tegen de muur op van het collosale Vodafone. Na bijna 15 jaar trouwe klant en iedereen Vodafone aangeraden te hebben is dit wel één grote teleurstelling. Achteraf had ik zelf het telefoongesprek moeten opnemen, dat wil ik iedereen hierbij aanraden. Vraag de naam van de persoon met wie je spreekt en vraag de naam van zijn/haar supervisor. Vraag ook welke afdeling iemand zit en laat je nooit afschepen wanneer jou verzekerd wordt dat het in het systeem staat. Van Vodafone kun je daar niet van op aan heb ik ontdekt.