Op het moment ben ik al 3 maanden bezig met mijn problemen die ik ervaar met de dekking van Vodafone. Ik ervaar netwerk problemen: SMS-berichten moet ik bijvoorbeeld 10 tot 20 keer opnieuw verzenden voordat dit daadwerkelijk lukt, telefoongesprekken worden afgebroken, soms na 30 seconden, soms na een langere tijd en daarnaast heb ik nooit een 3G dekking die geboden wordt. Ik ervaar deze problemen binnen en buitenhuis, op verschillende plaatsen waar ik kom (Steenwijk, Leeuwarden en Heerenveen.)
Als eerste heb ik in augustus een brief verzonden naar Vodafone. Het antwoord op deze brief duurde vrij lang, iets meer dan een maand. Heb de klantenservice gebeld en gesproken met medewerker Pascal en hem mijn problemen voorgelegd. Hij heeft daar aangegeven zo aan mijn problemen te horen dat ik zou mogen overstappen naar de andere provider en dat ik één deze dagen wel een reactie zou ontvangen op mijn brief. Dan uiteindelijk dezelfde week de brief nog ontvangen, wat een standaard brief blijkt te zijn waar niet eens specifiek op mijn problemen wordt ingegaan. Vodafone geeft aan te weten van de dekking, maar ze voldoen aan de norm die gesteld is door de Nederlandse wetgeving en dat ik maar Signaalplus moet aanschaffen voor 85 euro! Hierna heb ik contact gezocht met de Customer Service, waar ik contact kreeg met K.Cleef. Al eerder heb ik een nieuwe sim-kaart gehad van Vodafone en omdat mijn telefoon defect was een nieuwe telefoon aangeschaft in mei 2012.
Mevrouw Cleef gaf aan dat de Technisch afdeling mijn sms en bel gegevens zou willen onderzoeken. Geen probleem en heb dit naar Vodafone verzonden. Daarna nog 2 maal omdat ze volgens hen niets konden vinden. Ik moest maar een nieuwe telefoon aanschaffen! Terwijl ik net een nieuwe telefoon heb! Bij de email berichten heb ik zelfs nog schermfoto's toegevoegd van smsjes, waarbij aangegeven werd dat de smsjes niet verzonden werden! Hierna gaf Vodafone weer aan dat ze wéér onderzoek wilden doen naar mijn gegevens, maar ditmaal met een andere telefoon. Maar hoe kom ik aan een ander leentoestel? Deze had ik niet en ook vrienden en familie hadden geen toestel meer over omdat ze deze hebben ingeleverd bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Vodafone gaf mij aan dat dit mijn probleem was en dat ze anders niet verder konden met mijn klacht. Dit heb ik uiteraard niet gepikt en heb uiteindelijk met een supervisor kortgesloten dat ik een leen toestel zou toegestuurd krijgen -na veel door zeuren en toesturen op service die ik als klant mag verwachten-. Met de medewerker was zelf niet te praten en kon zich absoluut niet inleven in mijn situatie. Uiteindelijk het leentoestel gebruikt, waarbij ik dezelfde klachten ervoer. Deze gegevens naar Vodafone verzonden.
Nu 3 maanden later wilde ze nogmaals een onderzoek doen en een geheel dagdeel mijn telefoon overnemen. Aangegeven dat ik dit eerst niet wilde ivm privéomstandigheden. Mevrouw Cleef kon echter pas weer terugkomen op het probleem als ze terug was van vakantie en zou 26-11 contact met me opnemen. Vond het uiteindelijk erg lang duren, voordat m'n probleem zou worden opgelost, 3 maand verder.. .
Uiteindelijk naar een telecombedrijf; Telecombinatie gegaan waar de eigenaar mij goed heeft geholpen. Deze heeft kortgesloten (na veel doorverbinden) met Angela dat ik zou mogen overstappen naar een andere provider. Nu ik een week later bevestiging wilde van dit gebeuren en ik nog niets had gehoord, contact gezocht met de customer service.
Gister gebeld, maar medewerker K. Cleef was er niet en de andere medewerker kon me niets vertellen, maar was wel uitermate begripvol. Ze zou K. Cleef verzoeken mij de volgende dag terug te bellen. Uiteindelijk nog berichten verstuurd naar de Facebook van Vodafone waar werd aangegeven dat ze 26 november weer verder zouden gaan met mijn probleem om te bellen… (11 dagen later, omdat medewerkster Cleef op vakantie gaat!) Heb aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik weet dat deze medewerkster op vakantie gaat. Vodafone heeft wel meer dan 1 medewerker in dienst. Heb dan ook aangegeven dat ik het logisch zou vinden dat mijn klacht werd overgedragen aan een andere medewerker. Hier kreeg ik antwoord dat ze niet wisten wanneer ik terug gebeld zou worden…..
Vandaag een telefoontje van medewerkster K. Cleef gehad en haar gevraagd wanneer ik iets zou horen ivm het overstappen. Deze medewerker gaf aan dat er niets bekend was, geen aantekening is gemaakt dus dat het verhaal van overstappen niet waar is en dat ik moet verifiëren bij de Telecombinatie eigenaar of ze wel gebeld hebben.....
(WAT DUS WEL IS GEDAAN!)
Vind het ronduit schandalig waar Vodafone mee bezig is. Ook verscheidene berichten op facebook geplaatst, waar wel op gereageerd wordt, maar waar ik niet verder mee kom. Zelf heb ik al gedreigd om juridische stappen te ondernemen (rechtsbijstand). Maar vind het ronduit schandalig hoe Vodafone haar klanten te woord staat en hoe deze om gaat met het oplossen van problemen. Ik voel me totaal niet serieus genomen. Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen? Heeft iemand ook ervaring met zulke klachten?