Vandaag bezig met invoeren van de facturen van vodafone ivm de BTW aangifte.
Zie ik dat ik "buiten de bundel" zou hebben gebeld.
Ik bel gemmideld totaal minder dan 20 minuten en stuur tussen de 1 en 3 sms-jes, dus hoezo buiten de bundel?
Maar na onderzoek, blijkt het om "Dataverkeer" te gaan.
Maar ik zou niet eens weten hoe dat werkt, laat staan dat ik het gebruikt heb of zelfs maar wil/hoef te gebruiken.
Het is 15 min om precies te zijn, en die tijd wordt afgerond weet de helpdesk medewerker mij te vertellen.
Dus voor geen gebruik krijg je een factuur van 15 minuten?
Ja als je al hebt ingesteld dat er internet gebruikt zou kunnen worden dan loop je al het risico dat je een factuur krijgt.
Wel vreemd dus, ik heb dit toestel al denk ik 4 jaar, en in al mijn contract jaren nog nooit ge-internet en nu ineens dataverbruik....
Inmiddels geconstateerd dat afgelopen maand het (voor de 2e keer) weer gefactureerd werd.
De komende factuur moet nog maar blijken.
Het gaat hier maar om 63 cent excl. BTW, en het principe.
Ik weet 100% zeker dat ik het niet verbruikt heb, en wens er dan ook niet voor te betalen.
Stel regel bij Vodafone is echter dat je altijd moet betalen, ook al weet je van niets.
Vreemd genoeg hebben we de afgelopen maanden vergelijkbare problemen gehad met het abonnement van mijn zoon.
Midden in de nacht (na 02:00) zou er een betaalde dienst aangezet zijn.
Na vele telefoontjes wordt de dienst uitgezet.
Echter nog 2 maal gefactureerd nadat de dienst is uitgezet.
Gelukkig zijn die gecrediteerd, omdat de dienst "opgezegd zou zijn", maar dat heeft wel weer een aantal telefoontjes mogen kosten.
De kosten tot aan "opzeggen" blijven staan en moeten betaald worden.
Ik ben zeer lang klant bij vodafone (meer dan 10 jaar waarschijnlijk eerder 15 jaar of meer kan het niet meer terug vinden), maar dat er spontaan binnen 1 gezin bij 2 personen diensten gefactureerd worden die niet afgenomen worden is niet zo'n slimme zet.
Daarmee toon je aan dat je de zaakjes niet zo op orde hebt.
Of wellicht doel bewust de omzet aan het opdrijven bent.
Ik vraag mij af, is dit alleen bij ons het geval of zijn er meerdere klanten van Vodafone met dergelijke ervaringen?
PS.
Iemand goed advies voor een andere provider (Geen KPN)?