BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC, prijsopdrijving bestaande klanten?

Bijdrage door gebruiker
13-12-2013
5 reacties
Al jaren zijn wij klant van UPC, waarbij van begin tot nu standaard/basis televisie, telefonie en internet afnemen. In het recente verleden zijn de prijzen voor dit pakket aangepast van 35 naar 44,74 en later naar 46,- per maand. Bij toeval kwamen wij er achter dat UPC ditzelfde abonnement nu voor 37,50 aanbiedt.

Wij hebben UPC gevraagd hoe dat zit en zij hebben aangegeven dat het een nieuw pakket betreft. De inhoud is echter gelijk aan het pakket dat wij hebben/hadden, alleen het internet is sneller (bij het nieuwe goedkopere pakket dus!).

Wij hebben UPC gevraagd ons abonnement aan te passen naar de nieuwe prijs en tevens gevraagd het in onze ogen teveel betaalde verschil over de afgelopen tijd aan ons terug te betalen. UPC wil niet tegemoet komen aan dit 2e verzoek. UPC geeft aan:

"Helaas moet ik u mededelen dat ik dit niet voor u in orde kan maken. U had inderdaad een verouderd abonnement echter kan UPC niet iedere klant individueel op de hoogte houden van de nieuwe pakketten."

In onze ogen onzin. Het pakket dat we afnemen bestaat immers gewoon uit dezelfde diensten. Het lijkt gewoon een kwestie van prijs opdrijven bij bestaande klanten.

Iemand die bekend is met deze werkwijze en een idee heeft hoe UPC er wel toe te bewegen is om het teveel betaalde bedrag terug te betalen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.