BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tringg naar Simyo, 130 euro duurder voor hetzelfde?

Bijdrage door gebruiker
03-08-2011
5 reacties
Beste,

Iets minder dan 2 jaar geleden heb ik bij Tringg een onbeperkt bellen/sms en voor 5 euro extra een onbeperkt internet abonnement afgesloten. In totaal kon ik voor 30 euro onbeperkt bellen en internetten. (het is niet onbeperkt maar 1275 bel/sms fair use policy en mocht je daar over heen gaan dan zou er contact met je opgenomen worden)

Ik ben dan ook een grootverbruiker en heb abonnementen van dit formaat nodig. Aangezien ik veel bel en erg veel op het internet zit met me Iphone. (Veel youtube en omdat wifi veel hapert gebruik ik veel 3G) Tot nu toe zonder problemen en is mijn bel/internet gedrag niet veranderd de laatste 2 jaar.

Nu heeft Tringg tussendoor een keer haar prijzen verhoogt, maar omdat het een verandering van hun kant was hadden de gebruikers de mogelijkheid om het contract kosteloos te beëindigen. Weer een aantal maanden later werd Tringg overgenomen door SImyo, dit keer zonder mogelijkheid om het contract te beëindigen. Maar volgens de mailing zou ook alles hetzelfde blijven.

Mijn eerste 2 facturen waren gewoon netjes 35 euro (exl service nummers). Ik heb toen nog het factuur nagekeken of er voor het internet en dergelijken geen extra kosten werden verrekend omdat toen ook de hele internet op de mobiel discussie begon.

Nu krijg ik net een rekening van Simyo van maar liefst 165 euro. Ik heb meteen het factuur nagekeken en zie dat ik voor 130 euro aan internet binneland kosten heb gemaakt. Ik heb meteen deze factuur (juni) met die van Mei vergeleken:

Internet binnenland Mei: 208 ………… 0 euro
Internet binnenland Juni: 230………….130 euro
(de 208 en 230 staan voor een aantal maar ik kan niet zien wat het betekend)

Daarnaast is dit pas de factuur van Juni en moet Juli nog binnen gaan komen.

Kortom door de (gedwongen) switch naar Simyo is het verschil tussen bijna twee identieke rekeningen van mei en juni 130 euro. Volgens de telefoniste, die niet echt behulpzaam was, is het mijn eigen schuld en had ik het beter moeten uitzoeken en zat er over de maand mei een korting?? Een korting van 130 euro op een abo van 35 euro lijkt mij wat overdreven?

Nu is mijn vraag, hoe kan het dat een verschil van 208 naar 230 maarliefst 130 euro kost? En mogen ze zomaar de gebruikers overeenkomsten veranderen zonder dat ik het ermee eens ben?

Bij voorbaat dank!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.