Inmiddels een kleine 2 jaar geleden heb ik een iPhone 6 gekocht bij de Mediamarkt te Ede (zonder abbonenement). Een half jaar geleden begon mijn telefoon echter wat defecten te vertonen: WiFi werkte niet goed, geluid/speaker functioneerde matig. Gezien enkele weken geleden ook de GPS ermee stopte, heb ik besloten om mijn telefoon ter reparatie aan te bieden bij Mediamarkt Ede. Ik was mijn telefoon vervolgens enkele tijd kwijt voordat er contact met me werd opgenomen. Conclusie vanuit Electronic Repair & Logistics, de partner van Mediamarkt die de reparatie afhandelt was dat er val en/of stootschade geconstateerd was en dat deze schade niet onder de garantie valt. Volgens mij een argument dat vaak gebruikt kan worden. De iPhone koste me nieuw een dikke 800,- en naar mijn weten schaffen mensen juist Apple producten aan vanwege de kwaliteit. Ik vind het dan ook erg zuur dat een iPhone waar ik altijd netjes mee ben omgegaan en welke niet is gevallen oid het ruim binnen 2 jaar begeeft en het stoort me dat Mediamarkt mij hierin niet (juist) tegemoet wil komen. De oplossing vanuit Mediamarkt is 327,- betalen voor een refurbisched toestel en dit is mijn inziens niet de gepaste oplossing. Als een telefoon met een duidelijke levensverwachting van meer dan twee jaar het zo snel begeeft dan lijkt het me dat Mediamarkt (de partij waar ik als consument zaken mee doe) mijn telefoon repareren of mij van een nieuwe voorzien, of zie ik dit verkeerd?