BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Redcoon garantie - reparatie

Bijdrage door gebruiker
05-09-2011
4 reacties
Klacht garantie Bosch Boormachine
Op 28 juni 2010 heb ik via Redcoon.nl een Bosch PSB-750 RCE Klopboormachine gekocht.
Na bijna een jaar vertoonde de boormachine het “probleem” dat de power-knop bleef steken, waardoor je deze niet goed in kon drukken. Hierdoor kon de machine enkel op een zeer laag aantal toeren draaien. Wanneer je echter de “schuiver” (voor links/rechtsom draaien) erg hard indrukte deed de machine het wel goed, om vervolgens weer te blokkeren.
Dit werd na verloop van tijd steeds erger. Ik heb contact opgenomen met Redcoon om te vragen om de machine gemaakt kon worden. De medewerker stuurde mij een RMA-nummer en gaf duidelijk aan dat ik nog even goed moest kijken of het niet ging om een “gebruikersfout”, anders zou ik een rekening voor onderzoek ontvangen – en terrecht.
Omdat de power-knop echter bleef steken, en ik niet inzag hoe DIT een gebruikersfout kon zijn heb ik de machine opgestuurd. Na twee weken ontving ik netjes een mailtje met daarin een reparatie verslag. Hierin werd aangegeven dat ik de machine kon laten repareren voor €76,-……. (terwijl de machine bijna €100,- heeft gekost) of een gereviseerde machine aanschaffen voor €86,-
Hier schrok ik behoorlijk van, aangezien ik nog steeds vind dat het niet om een gebruikersfout gaat. Daarnaast werd in het rapport het volgende beschreven:

Geachte relatie,
Hartelijk dank voor het insturen van het toestel, we hebben het door ons vakkundig personeel zorgvuldig late nakijken, met volgende diagnose als resultaat:

Tot onze spijt kunnen we uw wens om garantie niet honoreren, omdat de schade niet veroorzaakt werd door een materiaal- of fabricagefout.

Om te wisselen materiaal
aantal artikel aantal artikel aantal artikel
5 arbeidswaarde – lo 1 snelspanboorhouder 1 extra handgreep

In het verslag wordt dus min of meer gesteld dat het gaat om een gebruikersfout (daar ze zeggen het niet gaat om materiaal- of fabricage). Ze gebruiken in hun rapport echter het woord “diagnose” maar komen vervolgens met een “conclusie” – zonder dit ook maar echter maar te onderbouwen. De fabrikant is volgens mij verplicht aan te tonen waar het probleem ligt.
Hierop heb ik netjes contact gezocht met de firma Redcoon. Een medewerker gaf aan zo direct niets met mijn klacht te kunnen, maar beloofde een collega mij terug te laten bellen. Toen dit niet gebeurde, heb ik zelf wederom gebeld met Redcoon. Hier had ik contact met mevrouw G. die aangaf direct niets met de klacht te kunnen doen, maar contact op te nemen met Redcoon, om informatie in te winnen. Ik zou binnen twee dagen worden gebeld.
Na twee dagen, heb ik omstreeks 17u zelf nogmaals contact opgenomen met Redcoon. Hierop wilde de helpdeskmedewerker mij weer terug laten bellen. Aangezien ik het idee kreeg “van het kastje naar de muur te worden gestuurd” heb ik gevraagd om doorgebonden te worden.
Ik kreeg dit keer meneer A. aan de telefoon, die mijn verhaal aanhoorde… en ook aangaf dat de machine door Bosch was geïnspecteerd, en het door hun was bevonden dat het NIET om garantie zou gaan (zonder uitleg te geven). Ik gaf hem aan dat ik de machine enkel had opgestuurd omdat de powerknop vastzat, en ze nu ineens ook een snelspanboorhouder wilden vervangen (die naar mijn idee prima was, aangezien deze ook werkte wanneer de schuiver (links/rechts) hard werd ingedrukt) Buiten dat – ging het om het indrukken van een knop, dat naar mijn idee elke leek kan.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.