BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met Dell (Laptop)

Bijdrage door gebruiker
21-08-2012
16 reacties
Hallo Kassa,

Ik heb sinds 2 jaar een laptop van Dell (het model is de Studio 1558). Ik heb er continu problemen mee. Het is zo erg dat ik na het eerste jaar een verlengde garantie heb aangeschaft omdat ik het product niet vertrouwde... en ik had gelijk. Na 2 jaar is er onder netjes gebruik aan kapot gegaan:

3x Harde Schijf
2x Moederbord
2x Processor Koeler
1x LCD scherm (was niet kapot toen deze voor reparatie werd ingestuurd).
1x Toetsenbord
1x Netwerkkaart
1x LCD deksel (was niet kapot toen deze voor reparatie werd ingestuurd).

Ondanks alle reparaties blijf ik problemen houden. Ik heb enkele maanden terug met een ICT'er naar de laptop gekeken en we zijn tot de constatering gekomen dat de laptop een fundamenteel probleem heeft met oververhitten. Ook krijg ik af en toe elektrische schokken van de USB-poorten aan de linker zijde van de laptop, en maakt mijn computer kortsluiting (en valt deze uit) als ik de muisknoppen van de touchpad stevig indruk.

Deze problemen zijn fundamentele problemen aan mijn laptop, mogelijk ook problemen in het ontwerp, gezien er veel mensen met oververhittingsproblemen hun verhaal hebben gedaan op het internet.

Bij de technische dienst ontkende de man aan de telefoon dat de systeemgrenzen van onderdelen (zoals de harde schijf) werden bereikt, waarbij de fabrieksgarantie de de fabrikant van de harde schijf (Toshiba) levert, vervalt. Wel hebben ze nog eenmaal gekeken naar de laptop, maar de problemen met oververhitten, stroomschokken en kortsluiting op de muisknoppen zijn nog steeds niet opgelost.

Ik heb via een andere route contact opgenomen met Dell: via de verkoop van onderdelen. Ik heb hier mijn probleem uitgelegd. Tot twee maal toe zouden ze het probleem nader inzien en mij terugbellen of ik een vervangende laptop krijg of niet. Ik ben beide keren niet gebeld. De eerste keer is het papierwerk verkeerd ingevuld, de tweede keer... daar ga ik zometeen over terugbellen.

In het kort, ik heb voor mijn gevoel te maken met een laptop met een fundamenteel probleem (mogelijk een ontwerpprobleem) en een organisatie waarvan ik het gevoel krijgt dat deze mij niet serieus neemt.

Wat zijn mijn opties???
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.