BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen Canaldigitaal

Bijdrage door gebruiker
07-10-2013
2 reacties
Beste lezer,

ik ben sinds januari klant bij Canaldigitaal. We wilden graag een sateliet hebben zodat we thuis ook Duitse kanalen kunnen ontvangen. Na plaatsing, kregen we al snel een storing met het kastje (kastje reageerde in de avond niet meer op de afstandsbediening.) Na tig keer bellen kregen we een nieuw kastje en afstandsbediening, maar het probleem blijft. Als klant werden we daarna al snel niet meer serieus genomen, omdat dit een niet bekend probleem was... Vervolgens kunnen we de programmagids van de Duitse kanalen nietm eer downloaden en neemt het kastje willekeurig programma's op, ipv het ingestelde programma. In januari, bij het afsluiten van een abo (online op de site) heb ik aangegeven dat er in de zomer een verhuizing aan zou komen en nadat er telefonisch contact was hierover, bleek dit geen probleem te zijn (en omdat we dit zo tijdig aangaven, zouden we het gratis mee mogen verhuizen). Nu we in september de sleutels hebben gekregen van het huis, blijkt dat er kosten zijn voor de verhuizing (70 euro voor monteur of een abo verlenging van 2 jaar). In mijn ogen ontstaat hier een machtsspelletje, aangezien een mondelinge toezegging niet bindend is en ik me bij de kosten moet neerleggen, aangezien ik nog voor 1,5 een contract heb lopen en maandelijks mijn abo betaal. Met tegenzin heb ik een akkoord gegeven (onder vermelding van protest) en werd mij gezegd dat er binnen 2 dagen contact met me zou worden opgenomen voor het maken van een afspraak. Een week later had ik nog steeds geen bericht... Ik bel wederom op met de klantenservice en toen gaf men mij te kennen dat deze regeling helemaal niet bestond en ik alleen gebruik kan maken van de gratis verhuisservice, maar dan wel met een automatische verlenging van 1 jaar van mijn abo. AAngezien de storingen steeds erger worden met het kastje (en deze steeds minder goed naar ons luistert), willen wij van deze optie geen gebruik maken. Als ik hierin echter niet toestem, heb ik geen internet, televisie of bellen en zonder, is voor mijn werk en mijn contacten ook duur en schadelijk. Wat moet ik nu doen? Er zijn me 3 verschillende dingen toegezegd vanuit de klantenservice. Iets digitaal bevestigen doet men schijnbaar niet (heb ik meerdere keren om gevraagd) en na de laatste toezegging dat er een installateur binnen 24 uur contact met mij zou opnemen, is nu 3 dagen later ook waardeloos gebleken. Ik heb het gevoel dat ik als consument geen kant op kan gaan.... Wat moet ik nu doen...?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.