BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

opzeggen abonnement

Bijdrage door gebruiker
18-10-2005
1 reactie

Vorig jaar heb ik via internet mezelf aangemeld voor een ADSL abonnement bij planet internet. Daarvoor had ik bij hen een abonnement op 100 uur ISDN per maand omdat hier nog geen ADSL was.

Ik heb me tevens aangemeld voor een monteur die alles zou installeren omdat ik daar zelf geen verstand van heb.

Deze monteur kon pas op 21 november komen, KPN heeft ADSL ingeschakeld op 31 oktober.

Nu ben ik verhuisd naar Duitsland en wilde mijn abonnement opzeggen omdat ik er geen gebruik meer van kan maken en toen ik begin oktober belde hoe ik dat doen moest werd me gezegd dat dat niet kon omdat het nieuwe jaar zou zijn ingegaan en ik nog een jaar abonnee moet blijven

Toen ik weer belde werd me verteld dat ik kon opzeggen met het bewijs van uitschrijving van de gemeente, maar die heb ik in Duitsland aan mijn nieuwe woonplaats moeten geven en heb daar een bewijs van inschrijving ontvangen. Dus besloot ik per brief op te zeggen met een copy van dit bewijs.

Voor mijn gevoel nog steeds een maand voor einddatum, maar bij planet werkt het kennelijk anders.

Kennelijk gaat je abonnement daar in op het moment dat je je aanmeld en niet op het moment dat je daadwerkelijk de aansluiting hebt. Als ik in een winkel iets koop en dat wordt na 2 maanden geleverd dan begint toch ook de garantie niet te lopen op het moment van bestelling???? Wat moet ik doen om niet noch een jaar te hoeven betalen???

Moonshadow

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.