Een aantal jaar geleden heb ik InternetPlusBellen via adsl via KPN afgesloten. Dit bestond uit 35 euro internet en 7,50 euro onbeperkt bellen (ik kreeg via een actie 2,50 euro korting op het belgedeelte). Nu blijkt dat een jaar geleden het abonnement is aangepast naar 30 euro internet en 12,50 euro onbeperkt bellen. Hetzelfde bedrag dus. Echter op hetzelfde moment is voor nieuwe klanten het tarief 30 euro voor internet en 10 euro voor onbeperkt bellen geworden. Ik betaal dus maandelijks 2,50 euro meer voor dezelfde dienst.
Dat vind ik raar. Mijn vraag is dan ook of je zomaar, zonder vooraf dit te melden een abonnement mag aanpassen. Daarnaast is het sowieso niet netjes om een pakket goedkoper te maken, maar bestaande klanten daarvoor meer te laten betalen.
Ik kan me wel herinneren dat ik ongeveer een jaar gelden gebeld ben door een medewerker van KPN dat ze tegenwoordig niet zomaar meer een abonnement stilzwijgend mochten verlengen. Daarom vroeg hij telefonisch toestemming om het abonnement voort te zetten. Er is daar echter nooit gesproken over aanpassing van de tarieven.
Vanmiddag maar eens gebeld naar KPN en een lieftallige dame gesproken. Ze snapte het probleem, maar kon er niets aan doen. Dit waren nou eenmaal de regels. Lekker makkelijk om je eigen regels te verzinnen die beter zijn voor jezelf. Ik was nou eenmaal akkoord gegaan met een bepaalde prijs voor een product en als dit dan goedkoper wordt dan hoeft dat niet doorgegeven te worden. Het enige dat zo kon doen was proberen deze lagere prijs nu ook voor mij te laten gelden. Maar ze kon niets beloven. Ik moest maar een brief schrijven naar de klachtenservice.
Zijn er meer mensen die dit aan de hand gehad hebben en zich genaaid voelen door KPN?