BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ongewenst aanvullende SMS-bundel Studentmobiel

Bijdrage door gebruiker
29-03-2013
3 reacties
In oktober '12 heb ik een tweejarig contract afgesloten bij Studentmobiel, een contract via T-mobile van €25 per maand voor een x aantal belminuten/smsjes en x aantal MB.

De eerste twee maanden ging dit prima volgens contract en niets te klagen gehad. Daarna ben ik echter tijdelijk in het buitenland geweest en heb ik mijn telefoonrekeningen niet specifiek gecheckt. Ik zag alleen dat de kosten apart hoog uitgevallen waren, maar ik had op dat moment nog het idee dat ik klaarblijkelijk meer gebeld had in het buitenland dan ik dacht. Toen ik thuis echter de rekeningen beter bekeek, bleek dat ik een aanvullende SMS Maximaal bundel had van €9,95 per maand. Ongewenst, aangezien ik nooit sms.

Daarop heb ik T-Mobile gebeld, die mij niet konden helpen en mij vertelden dat Studentmobiel deze aanvullende bundel altijd inschakelt, maar de eerste 2 maanden gratis aanbiedt. Ik kon het via hen dus alleen uitschakelen en moest het verder met Studentmobiel afhandelen. Ik heb daarop een mail gestuurd, met als bijlagen de rekeningen en het door mij ondertekende contract. In dit contract wordt nergens gerept over een aanvullende bundel, dus ik heb daar ook niet voor getekend. Als reactie kreeg ik terug dat ik €9,95 teruggestort zou krijgen, maar die overal €19,90 aan ongewenste kosten niet.

Ik heb om een toelichting gevraagd en die was als volgt: Op mijn eerste factuur die ik binnen heb gekregen, stond bovenaan vermeld dat "Bij Smart Plus: 2 maanden Gratis SMSen cadeau. Bij uw abonnement is automatisch SMS Maximaal geactiveerd. Normaal kost deze bundel 9,95 euro maar wij bieden u twee maanden gratis aan. Wilt u deze bundel niet houden dan kunt u deze via My T-Mobile (www.t-mobile.nl/my-t-mobile) maandelijks opzeggen." Ik heb die factuur destijds niet doorgelezen, stom natuurlijk. Maar desalniettemin blijf ik van mening dat ik nooit voor een dergelijk aanvullende bundel getekend heb en dat ik zodoende nog steeds recht heb om de overige €19,90 aan onkosten vergoed te krijgen. Ik vind het daarbij merkwaardig dat -als Studentmobiel zo overtuigd is van haar gelijk- dat ik een deel van de onkosten wél vergoed krijg.. Mijn vraag is dus: waarop heb ik in deze recht?

Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.