BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nieuw mobiel vervangen door een "refurbished"toestel??

Bijdrage door gebruiker
17-02-2013
30 reacties
Ik heb een klacht over de service, onduidelijkheid en klant onvriendelijkheid bij T-Mobile. Mijn eerste toestel (LG optimus 4xhd in het wit) is kapot geleverd, de microfoon deed het niet. Ook kon ik hiermee niet gebeld worden en geen sms ontvangen. Ik ben in de T-mobile winkel geweest en die verwezen me terug naar GSM topdeal (via hen had ik het toestel gekocht), zij verwezen me weer naar T-Mobile. Na veel heen en weer bellen met T-Mobile kon ik uiteindelijk wel gebeld worden en sms ontvangen. Ik heb gebeld voor omruiling na ontvangst van de sms van T-Mobile, dit terwijl ik aangegeven had dat ik in eerste instantie geen sms kon ontvangen en daarom een mail zou krijgen. Mijn toestel zou omgeruild worden voor een Samsung Galaxy S II in het wit. Niet mijn eerste keus maar ik had niet veel keus en dat vond ik al heel raar. De LG die ik eerst had was niet meer te leveren volgens T-Mobile, maar op andere sites was hij nog volop te krijgen. Toen uiteindelijk mijn telefoon geleverd werd bleek het de verkeerde kleur (zwart) te zijn. Op het doosje en op de bon stond wit. Omdat ik bang was, ivm de "schaarste" van de telefoons, dat ik straks nog steeds met een kapotte telefoon zou zitten heb ik de witte LG meegegeven en heb de zwarte aangenomen met het idee dat deze weer om te ruilen was, het was tenslotte de ,door T-Mobile, verkeerd geleverde kleur. Na uitpakken bleek dat deze telefoon gebruikt was, de oortjes waren gebruikt/vies en de telefoon werkte niet goed, had kuren met opladen en was de batterij was heel snel leeg. Raar als je een nieuwe telefoon verwacht en hier ook voor hebt betaald. Ik heb gelijk gebeld voor omruiling (ik zou een mail krijgen om een afspraak te maken maar die kreeg ik niet) en na weer 7 x bellen hoor ik dus dat mijn toestel alleen omgeruild kan worden voor een refurbished toestel, gebruikt en gerepareerd dus. Dit is alle (ruim 12) keren dat ik gebeld heb sinds levering (nu in totaal 100 belminuten) niet aangegeven. Ik ben hier ook erg verbaasd over, ik heb 60 euro betaald voor een nieuw toestel icm een abonnement van 2 jaar. Als ik dit geweten had dan had ik mijn eerste toestel wel laten repareren, absurd idee als dit kapot geleverd wordt, maar ja, dan heb je in ieder geval een nieuw toestel. Ik heb hierover een klacht ingediend bij T-Mobile omdat er met de medewerker niet te praten was, ze stelde zich erg stug op en bleef maar herhalen dat dit de enige mogelijkheid was, dus bij een kapot geleverd toestel heb je bij omruiling alleen de keus uit gebruikte toestellen, logisch dat ze dan niet meer die LG hebben. Dit riekt wat mij betreft naar oplichting, je levert niet wat je hebt beloofd en bent bij melding voor omruiling opzettelijk onduidelijk over het toestel, dat het gebruikt is bedoel ik. Je hebt bij omruiling geen keuze meer, ze bieden je een aantal toestellen aan die uit reparatie komen. Ik heb op internet gezocht en op Bellen.com kwam ik precies hetzelfde verhaal tegen over T-Mobile. Ik heb het idee dat de provider in een soort machtspositie zit en daarom daar misbruik van maakt. Zijn er meer mensen die hetzelfde hebben meegemaakt bij T-Mobile?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.