BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mediamarkt zorgt voor nog meer schade op mijn laptop! Wie nog meer?

Bijdrage door gebruiker
05-04-2011
4 reacties
Dag allemaal,

Na lange slapeloze nachten en stressvolle dagen, heb ik besloten om mijn verhaal hier te uiten.
Ik wilde nagaan hoeveel mensen ook gedupeerd zijn door de Mediamarkt. En ik vroeg me af: waarom doen wij er niets aan?

Het verhaal:
Tijdens de actie 'Mediamarkt betaald de BTW' heeft mijn broer een notebook aangeschaft. Ongeveer twee weken later, heb ik het in ontvangst kunnen nemen; op mijn verjaardag.

Ik laat het in de doos, totdat ik een laptoptas heb gekocht. Nadat ik een laptoptas heb aangeschaft, wilde ik mijn laptop overzetten en haal alle plakkertjes weg. Tot mijn grote verbazing zaten onder die plakkertjes twee breukjes aan de zijkant (bezel/lcd cover). Ik ga diezelfde dag terug naar de mediamarkt. Mijn verhaal gedaan. Vervolgens nemen zij het echt met moeite in. Zij sturen het naar de servicecenter. Die stelt een prijsopgave. De kosten bedragen afgerond 87 euro.

Ik heb besloten om het niet te betalen en dat het ongerepareerd teruggestuurd moet worden. Ik krijg een bevestiging van de Mediamarkt dat ik mijn laptop moet komen ophalen i.v.m. gebrek aan ruimte. Ik ga meteen de volgende dag erop af. Mijn laptop zat verpakt in een plastic hoesje. Ik heb de medewerker verzocht om het uit te pakken, omdat ik gewoonweg geen vertrouwen meer heb in de Mediamarkt.

De medewerker haalt het hoesje van de laptop weg en wat zag ik daar.. geen breukjes meer, maar een hele gat. Ik kan als het ware ‘de ingewanden’ van mijn laptop zien.
Ik wilde het niet aannemen. De medewerkers stonden er verbaasd en geschokt naar te kijken. Zij hebben aangegeven nog nooit zoiets te hebben meegemaakt. Ze zouden het terugsturen naar de servicecenter en de volgende dag contact met mij opnemen. De volgende dag werd ik inderdaad gebeld door één van de leidinggevenden. Hij vertelde mij dat ik mijn laptop mag komen ophalen en dat zij er verder niets aan hebben gedaan. Het was tenslotte ‘mijn’ fout, want ‘ik’ heb die schade veroorzaakt en heb er voor gekozen om het niet te repareren.
Ik stond echt geschokt naar mijn telefoon te kijken. Het enige wat ik er van kon zeggen is: ‘ik heb inderdaad gevraagd om het ongerepareerd terug te sturen. Dat betekent toch niet “Maak het erger”????!’.

Ik ga contact opnemen met een advocaat. Ik vind het echt onrechtvaardig hoe ik ben behandeld en de hele gang van zaken.
Is er ook iemand die een dergelijke situatie heeft meegemaakt? Zo ja, hoe heeft u gehandeld?
En is het niet mogelijk om de Mediamarkt (hieromtrent) in de Media te zetten?

Mvg,
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.