BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kpn

Bijdrage door gebruiker
13-02-2021
11 reacties

Op 1 mei 2020 was ik in de KPN-winkel te Zutphen met de vraag of ik mijn mobielabonnement van Simpel met nummerbehoud kon overzetten naar KPN. Ik betrek sinds jaar en dag al mijn diensten bij KPN en wilde dat nu ook voor mijn mobiel. De medewerker in de winkel zei dat dat zeker kon en we maakten een contract voor 2 jaar rond, incl. kopie rijbewijs, etc.

Op dezelfde dag ontving ik een bevestiging per email alsmede de mededeling dat de simkaart naar mij onderweg was met activatiecode.

Op 2 mei werd ik door de medewerker gebeld met de mededeling dat na contact met Simpel was gebleken dat de overstap met nummerbehoud niet mogelijk was. Nummerbehoud is voor mij, vanwege het feit dat mijn nummer wijd en zijd is verspreid, van het allergrootste belang. We spraken af dat in een later stadium – bij het aflopen van het Simpel-abonnement – de overstap alsnog zou plaatsvinden. Ik ontving d.d. 2-5-2020 een email van KPN met in de kop de mededeling dat de aanvraag was geannuleerd.

Deze maand ga ik samenwonen en in dat kader ben ik mijn administratie op orde aan het brengen. Ook overwoog dat het nu wellicht wél mogelijk zou zijn met nummerbehoud naar KPN over te stappen.

Sinds mensenheugenis betrek ik in diverse huizen allerlei diensten van KPN. De facturen en overige berichten die ik binnenkrijg lees ik niet allemaal, in goed vertrouwen en op basis van de ervaring dat er in al die jaren nooit iets fout is gegaan. Gisteren ontdekte ik echter dat de actie van mei vorig jaar op een voor mij onverklaarbare en door mij ook niet eerder ontdekte wijze een duur vervolg heeft gekregen. Buiten mijn wil om is er een spooknummer in het leven geroepen waar ik sindsdien elke maand voor betaal en – zo bleek na telefonisch contact – ook het komend anderhalf jaar nog!! Zoals gezegd wil ik absoluut mijn nummer niet kwijt en zou ik nooit akkoord hebben gegeven voor zo’n actie.

Terugkijkend zie ik nu dat ik de fout eerder had kunnen detecteren als ik de berichten allemaal had gelezen. Anderzijds heeft KPN een spookproduct in het leven geroepen waar ik niet om heb gevraagd en dat – in hun systemen is dat ongetwijfeld zichtbaar - nooit in gebruik is genomen. Ik heb immers nooit iets ontvangen of geactiveerd. Ook op ‘mijn KPN’ met een overzicht van mijn producten, waar ik af en toe op kijk, heb ik dit mobiel spook-product nooit aangetroffen. Anders had ik zeker eerder aan de bel getrokken.

Hoe nu verder?

Ik ben sinds jaar en dag klant van u en ik heb altijd al mijn kosten fatsoenlijk voldaan. Nu gaat er iets fout. Naar mijn mening heeft KPN fouten gemaakt. Als ik beter had opgelet had ik eerder aan de bel kunnen trekken.

Ik heb nu de volgende verzoeken:

- Het contract dat zonder mijn toestemming tot stand is gekomen stop te zetten en de ten onrechte in het verleden door mij betaalde kosten aan mij te retourneren

- Alsnog het mobiele abonnement dat ik bij Simpel heb met nummerbehoud om te zetten naar KPN.

Wie herkent dit?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.