BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kijkshop, kan dat zo maar?

Bijdrage door gebruiker
13-08-2013
19 reacties
Beste,
Mijn zoon van 16 heeft op 8 aug. (bij de Kijkshop filiaal Apeldoorn een nieuwe mobiele telefoon gekocht. Na het pinnen kreeg hij zijn kassa/pinbon en werd hij gewezen op het feit dat een mobiele telefoon niet te ruilen was. De door hem gekozen telefoon bleek een windows-8 telefoon i.p.v. een android en hij snapte er niets van.
Zojuist ben ik samen met hem terug geweest. Op de site van de Kijkshop staat dat als je via de site hetzelfde toestel besteld je 14 dagen recht van retour hebt.
In de winkel heb ik voorgesteld dat we bijbetalen voor een wel geschikt en duurder toestel. Ik vroeg dus niet om geld terug. Ik heb ook géén kosten veroorzaakt welke bij een bestelling via de site wel zouden zijn gemaakt.
Men weigert te ruilen en zegt feitelijk "zoek het maar uit".

Is dit zo maar mogelijk? Ten eerste moet je bij ongeschiktheid toch iets kunnen doen en ten tweede kan ik mij niet beroepen op het feit dat mijn zoon minderjarig is en ik de koop niet goed keur?

Als er mensen zijn met tips zou ik deze graag vernemen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.