Eind januari een Toshiba Satellite C855 22E gekocht. Verkrijgbaar met Windows 8
Windows 7 leek me stabieler, dit was een goede configuratie met een gunstige prijs.
Microsoft verkoopt toch geen software die niet goed werkt, dacht ik?
Inmiddels ben ik uren samen puzzelen met de helpdesk van de leverancier verder. De laptop is voor reparatie weg geweest. Kortom dit is koste me veel geld en tijd.
Maar na de reparatie (nieuwwe harde schijf gekregen) is door de leverancier wederom Windows 8 pre-installeerd.
Dus Windows geinstalleerd, updates gehaald en Windows update naar 8.1 proberen. Maar niets, niets, werkelijk niets helpt.
- Downloaden gaat prima, opnieuw starten, configureren prima, opnieuw instellen top!
- Apparaten voorbereiden, 4%, 63%, 75% net als je denkt dit gaat goed .... weg
- Herstellen van de oude versie.
Via de helpdesk (teamview) al vanalles geprobeerd. Beeldscherm driver update en uitschakelen, Anti virus uitgezet, Bios update van Toshiba, Update oplosser van Windows gedownload, steeds weer opnieuw proberen en dan zo'n twee tot drie uur later... u raad het al. Weer de oude versie. Foutmelding 0xC1900101 - 0x30018.
Op internet wemelt het van de mensen die hetzelfde euvel hebben.
Hoe kan het nou dat Microfoft niet door hardware leveranciers wordt aangesproken voor kosten. Waarom kun je geen tijdvergoeding krijgen voor dit soort grapjes. Software testen is tenslotte gewoon werk!
Wie kent dit probleem, en nog mooier, wie heeft het opgelost!?
p.s. ik heb ongeveer twee jaar eenzelfde trouble gehad met het mislukken van een belangrijke update bij windows 7. Hotfixes en allerhande oplossingen bleken niet te werken. Tot twee weken terug iemand eindelijk een goede probleemoplosser heeft gemaakt. Ja, bij Microsoft en dat al binnen drie jaar.