BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoge rekening Vodafone

Bijdrage door gebruiker
09-04-2013
3 reacties
Na de uitzending van 2 februari over hoge kosten voor datagebruik dacht ik gespaard te zijn, maar helaas.

Mijn factuur voor maart bedraagt 272,35 euro, terwijl mijn abonnement 30 euro is. Ik heb gebeld naar de klantenservice, en die geven aan dat er een webpagina 7 uur lang heeft opengestaan. Die avond heb ik inderdaad iets opgezocht op de site van een reisorganisatie, maar daarna ging ik naar de bioscoop en is de pagina dus niet ververst en heeft hij ook niet geupdate of dergelijke. En als een webpagina openstaat maar niet veranderd verbruik je geen data. Bovendien zou 3GB aan data bijna onmogelijk zijn om op te halen. Dan zou ik wel heel veel youtubefilmpjes bekeken moeten hebben, wat ik nooit doe.

Deze rekening klopt dus niet, ook heb ik geen waarschuwend smsje ontvangen, al staat dit wel in het systeem volgens de klantenservice. Het is dus voor mij onmogelijk om te bewijzen dat ik die data niet gebruikt heb, omdat Vodafone in verband met de privacywet niet kan tonen waaraan ik die data heb verbruikt. Vodafone mag best komen kijken in mijn inbox en zien dat ik dat waarschuwende smsje niet heb ontvangen, maar het is natuurlijk ook onmogelijk voor mij om te bewijzen dat ik hem niet heb ontvangen.

Het is mijn woord tegen hun woord. Ik heb al gemaild naar het webcareteam, maar zei konden niets anders zeggen dan de klantenservice ook al had gezegd aan de telefoon. 272 euro is voor mij als student een enorm bedrag. Ik hoop dat hier een oplossing voor gevonden kan worden.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.