I.v.m. het aflopen van mijn mobiel abonnement op 30/08/21, heb ik, rekening houdend met de opzegtermijn, een nieuw abonnement besteld op 11/07/21 bij een andere provider. De bestelling is dus geleverd op 30/08/21. Echter, vanaf het eerste moment kon ik niet bellen of gebeld worden. Volgens de klantenservice was er sprake van een storing. Ik heb, omdat ik bereikbaar móet zijn voor werk, meteen gebruik gemaakt van mijn herroepingsrecht..
De provider stelt echter dat herroepen mogelijk was geweest binnen 14 dagen na de bestelling.
Ik ben het hier niet mee eens, m.i. is de wettelijke termijn 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Hierna beriep de provider zich op de algemene voorwaarden, die ik niet heb ontvangen en waar de provider ook niet op heeft gewezen.
Is het niet zo dat het wettelijk herroepingsrecht (14 dagen na ontvangst) hier van toepassing is? En is het niet zo dat de wet voor gaat op de algemene voorwaarden? Per slot van rekening zou elk bedrijf de wet kunnen omzeilen door bepalingen in hu algemene voorwaarden..
Alvast dank voor reaties.