Beste Kassa lezers,
Ik kocht op 4-9-2012 een MacBook Pro 13'' Mid 2012 model bij de Dixons in Nijmegen.
Na een tijdje heb ik de interne harddisk vervangen door een SSD om de laptop sneller te maken.
2 weken geleden begonnen enkele toetsen erg raar te doen. De rij met de toetsen 1 t/m 0 (hele rij) reageerde erg raar.
Wanneer ik op 1 drukte, drukte ik 1 en tegelijkertijd helderheid omhoog in. Verder deden de pijltjestoetsen erg raar. Als ik op pijltje naar beneden drukte, drukte ik pijltje naar beneden en tegelijkertijd de cijfer 9 in. De QWERTY toetsen deden het verder gewoon goed.
Ik ging naar de winkel (3 jaar garantie) en mijn MacBook werd opgestuurd.
Vandaag kwam ik in de winkel en liet ik mijn afgiftebewijs zien. Na het pakken van mijn laptop moest ik nog even €75,02 euro betalen voor de reparatie omdat 'mijn laptop open is geweest'
Mijn vraag:
Mag de Dixons zomaar geld in rekening brengen omdat 'mijn laptop open is geweest' ? Volgens verschillende sites zou het upgraden van het geugen of de hardeschijf namelijk geen invloed moeten hebben op je garantie.
In de apple handleiding staat zelfs een handleiding
http://manuals.info.apple.com/MANUALS/1000/MA1566/en_US/macbook_pro_13inch_early2011.pdf
(pagina 37)
Bij voorbaat dank!