BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Extreem veel dataverbruik Vodafone

Bijdrage door gebruiker
24-01-2014
9 reacties
Afgelopen ochtend kreeg ik (netjes) een sms van Vodafone dat ik nog 10% van mijn databundel heb. Opzich is dat netjes. Ik heb een groot databundel van 4GB internet, dus 400 MB moet te overzien zijn.
Totdat ik de App van Vodafone opende. Het bleek dat ik al 70 euro buiten mijn bundel ben. En dat in één dag tijd!
Ik heb met Vodafone gebeld en ik kreeg te horen dat ik tussen 12 uur 's nachts en 6 uur 's ochtends één lange 'datasessie' heb gehad. Nou een normaal mens slaapt dan gewoon, los daarvan zat ik op het wifi netwerk voordat ik ging slapen.

Het blijkt dus dat Spotify een bug heeft in de applicatie en dat het dataverbruik extreem hoog is. Hier heb ik dus totaal geen controle op en ben nog nooit over mijn databundel heengegaan, zeker niet met het hoogste Red abonnement van Vodafone.

Mijn vraag is of er meer mensen extreem veel dataverbruik hebben en hoe zij dit hebben opgelost met Vodafone. Ik las wel dat T-Mobile en Hi er coulant mee omgaan. Tot dusver Vodafone nog niet (tegen mij)
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.