BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Discrimineert Ziggo de oudere medemens?

Bijdrage door gebruiker
12-01-2011
15 reacties
Ik heb geen idee of ik hier met mijn probleem aan goede adres ben, maar aangezien ik niet weet waar anders ik mijn hart kan luchten, of mijn vraag kan stellen, doe ik het dus hier.

De situatie: mijn schoonouders (beiden in de 70) hebben in december een nieuw appartement gekregen. Dit gaat gepaard met een hoop regelen, en 1 ding dat geregeld moest worden, was de aansluiting van de tv,internet en telefoon bij ziggo.
Begin december 2010 hebben ze dit doorgegeven, gevraagd hoe ze moesten handelen, en werd hen verteld dat de nieuwe aansluitingsbox zeer binnenkort bij hen bezorgd zou worden.
Ze hebben sinds die tijd meerdere keren gebeld, omdat die box maar niet bezorgd werd. (veel stress want schoonvader heeft moeite met het verstaan van mensen via de telefoon).

Vorige week kwam eindelijk de box binnen, gelukkig maar want diezelfde zaterdag gingen ze verhuizen.
Het was een maand later, maar goed, het was binnen.

Ze hebben weer gebeld met ziggo, want konden zelf niet de installatie tot stand brengen, en hebben met de installateur een afspraak gemaakt voor woensdag 12 januari voor 1 uur.

Netjes thuisgebleven, in anticipatie omdat ze wel erg graag tv wilden kijken in hun nieuwe appartement, verstrijkt de tijd, maar er komt geen installateur.

Als er aan het einde van de dag nog niemand geweest is, neemt hun zoon, (mjn man) contact op met ziggo, en vraagt om een verklaring. Daar wordt hem gezegd dat het heel vervelend is, en dat er meteen contact wordt opgenomen met de afdeling planning om alles alsnog in orde te maken. Dat is nu twee en half uur geleden, en er is nog geen bericht van Ziggo binnen.

Als dit bij mijzelf was gebeurd, geen probleem: mondig genoeg, neem een andere provider, enzovoort, maar het gaat hier om mensen op leeftijd, voor wie verandering niet zo makkelijk meer is, en voor wie zeker het ondoorzichtige woud van providers, onbegrijpelijk is.

Ziggo weet dus al vanaf begin december vorig jaar, dat deze mensen gaan verhuizen. Ziggo heeft dingen beloofd, die niet uitgevoerd zijn. En nog steeds zitten deze mensen op leeftijd zonder tv, zonder telefoon, en zonder internet.

Wat kan ik hieraan doen? Waar kan ik aan dit soort situaties gerucht geven, zodat Ziggo daadwerkelijk meer aandacht gaat geven aan hun klanten?
Hoe kan ik duidelijk maken dat Ziggo ontzettend veel stress bezorgt, en totaal geen service, bij mensen voor wie stress bijzonder slecht is voor de gezondheid.

U hoort het: frustratie is hoog, omdat ik niets kan doen, of althans, niet weet wat ik moet doen. En misschien klaag ik wel veel te vroeg, ongetwijfeld zijn er nog veel meer schrijnende verhalen, maar dat maakt de frustratie niet minder.

Alvast bedankt voor eventuele reacties en adviezen

Karin Boon, Dennis Velberg





Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.