1. Bel eenmalig naar ##002# om eventuele doorschakelingen op te heffen en noteer de melding die u te zien krijgt in het scherm.
2. Zet uw mobiele telefoon uit en aan.
3.Selecteer bij netwerk ‘handmatig’ in plaats van automatisch. U kunt daarbij elk beschikbare netwerk controleren op bereikbaarheid. Niet elk netwerk in het buitenland staat namelijk simkaarten van Nederland toe. Wanneer het toestel automatisch verbind met het sterkste netwerk hoeft dit niet te betekenen dat dit netwerk ook Nederlandse simkaarten toestaat.
4. Controleer of de roaming aan staat in het toestel.
5. Noteer het merk + type toestel waar u de simkaart momenteel in gebruikt.
6. Test uw simkaart in een telefoon van een ander merk en noteer in welk merk en type toestel u de simkaart getest heeft.
7. Noteer minimaal drie voorbeelden waarop u geprobeerd heeft te bellen en dit niet werkte. Noteer het nummer en de provider van de ander die u geprobeerd heeft te bellen, de postcode waar u zich bevond op dat moment, de datum, het tijdstip en de melding die u te horen of te zien kreeg waaruit bleek dat u niet kon bellen. Houdt er rekening mee dat de voorbeelden niet ouder mogen zijn dan 24 uur.
Dat kan dan makkelijk wanneer je niet kunt bellen.
Verder kunnen ze niets voor mij doen.
Moet ik daar genoegen mee nemen?
U bent in ieder geval op de hoogte gebracht wat er kan gebeuren met een abonnement van Simpel