BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belachelijke rekening Telfort

Bijdrage door gebruiker
10-04-2012
4 reacties
Na 10 jaar bij T-Mobile een abbonnement te hebben gehad, heb ik Afgelopen maand besloten een nieuw abbonnement af te sluiten, dit maal voor de verandering bij Telfort.
Aangezien ik mijn huidige nummer al meer dan 10 jaar heb wilde ik graag mijn bestaande nummer houden en heb gekozen om "gratis" mijn nummer te laten over zetten.
Nouja... Gratis...

Het begint met de bestelling die ik bij belsimpel.nl gedaan heb.
Op het contract aangegeven dat ik zo snel mogelijk het abbonnement en nummerbehoud wilde laten ingaan en 2 dagen voordat ik mijn nieuwe telefoon en sim kaart per post binnen kwam kreeg ik netjes per sms een bevestiging dat het nummer behoud was goedgekeurd en zo snel mogelijk over gezet zou worden.
Zoals gezegd kwam 2 dagen later het pakketje binnen.
Een mooie iPhone en een sim kaart met een 200 minuten bellen, 1gb internet en sms abbonement.
Uiteraard de sim kaart erin gedaan, aan de lader gehangen en kijken of hij werkte.
En jawel, hij functioneerde!
Helaas nog niet met het nieuwe nummer, maar dit zou volgens Telfort zo spoedig mogelijk over gezet zijn.
Prima dacht ik. Niet te veel met dit nummer bellen, aangezien dit toch maar tijdelijk is om verwarring te voorkomen, maar whatsapp kon er wel op met het oude nummer en internetten werkte ook prima.
Even het dataverbruik in de gaten houden, immers moet ik niet boven de 1 gb in de maand komen.

Alles werkte 1,5 week naar behoren totdat ik van belsimpel.nl een e-mail kreeg dat het oude nummer pas op 17 april 2012 over gezet wordt. Vervelend dacht ik nog, dat duurt nog wel even, maar geen ramp. Dan maar wat langer met 2 telefoons rond lopen.
Totdat ik verder ging lezen en er stond dat het abbonnement ook pas op 17 april 2012 ingaat!
Dit is mij nergens verteld en stond ook nergens.
Direct Telfort gebeld, het probleem voorgelegd, maar werd door een behoorlijk onkundige persoon te woord gestaan. Hier kwam ik niet veel verder mee, dus Daarna belsimpel.nl gebeld.
Die vertelde me dat ik toch bij Telfort moest zijn.
Weer Telfort gebeld, dit keer wel fatsoenlijk te woord gestaan. Er werd mij verteld dat ik gewoon even Belsimpel moest bellen en dat die een zogenaamd wijzigingsformulier kan indienen om de startdatum te wijzigen, waardoor mijn abbonnement dus wel direct in kon gaan.
Weer belsimpel.nl gebeld. Na veel aandringen werd mij verzekerd dat het formulier verstuurd zou worden.
Nadat ik niets gehoord had weer zelf even contact opgenomen met beide partijen. Bleek dus niets verstuurd te zijn.
Na meerdere malen van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, heb ik van Telfort "maarliefst" een coulance gekregen van €25,-

Een kleine rekensom van verbruikte data en gebelde minuten geeft een geschatte rekening van ruim €400.
Ondanks dat ik in die 1,5 week ruim binnen de in die tijd gebruikte minuten en MB's van het abbonement zou zijn gebleven (die Overigens € 36,90 kost voor een hele maand!)

Een kleine rekensom leert dat de MB's die ik verbruikt heb, omdat mijn abbonnement kennelijk nog niet was in gegaan, meer dan 10000% duurder zijn dan als deze wel was ingegaan.
Dit lijkt me dan ook niet redelijk.

Ik ben dan ook opzoek naar mensen die mij advies kunnen geven in de te nemen vervolgstappen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.