Mijn dochter had een vervoersbewijs van de NS, omdat haar vader bij de NS werkt. Omdat zijn geen recht meer had op die kaart, is die december 2011 ingeleverd. Deze week (oktober 2012!) kreeg zij een brief dat de kaart vernietigd is, maar dat er een negatief saldo a €4,- op bleek te staan. Of ze dat nog even wilde vergoeden. Mijn dochter heeft de kaart nooit anders dan in de trein gebruikt. In- en uitchecken was daar niet nodig. Het is dus geheel onduidelijk waardoor dat negatieve saldo is ontstaan. Mogelijk is zij een keer te dicht langs een poortje gelopen???
OV-chip kan niet zeggen waar of wanneer dat dan geweest zou zijn, omdat het langer dan 18 maanden geleden is. Maar ze willen toch dat ze betaalt. Dat is toch zot: u moet betalen mevrouw, maar we weten niet waarvoor...
Men adviseert haar om een claimformulier in te vullen, maar als je niet weet bij welke vervoerder en op welke datum, dan kan dat niet!
Hoe kan het uberhaubt dat er van haar saldo is afgeschreven als er geen saldo opstond?
Waar kan zij verhaal halen?