BMW heeft een contract met ANWB indien de auto een mankement heeft, ANWB is eigenaar van haar dochteronderneming Logicx
6 maart 2015, onze vrijwel nieuwe auto BMW 535.! Opgehaald bij de BMW dealer
15 maart 2015 auto startte op niet op zondag tijdens een bezoek in Utrecht, scherm gaf startblokkering defect aan.
BMW hulpdiensten deelde mede dat er een monteur zou komen, ANWB kwam na 90 minuten.
ANWB monteur kon het euvel niet verhelpen, en deelde mede een bergingsbedrijf te gaan bellen om de auto weg te laten halen.
Logicx berging kwam na een 80 minuten, en deelde mede in naam van BMW de auto te laden en in Nieuwegein af te leveren omdat het weekend was, en BMW niet wilde dat er in het weekend defecte auto werden afgeleverd bij hun vestigingen.
Meegereden met de berging auto, en in Nieuwegein een huurauto in bruikleen gekregen.
Logicx beloofde de auto maandag 16 maart bij BMW dealer Jan de Jong af te leveren.
Maandag 16 maart deelde BMW dealer Jan de Jong mede dat zij de auto ontvangen hadden van Logicx.
Omdat de niet te starten auto in P parking stond waren de wielen geblokkeerd, ANWB en Logicx wisten niet om deze blokkade te verwijderen.
De auto was op de berging auto gesleept met geblokkeerde wielen, wij vroegen in de garage of wij nog even onder de auto konden kijken of er sleep schade was.
Er was schade, veel schade, zoveel dat wij de auto een week lang in de garage moesten achterlaten.
Schade was ontstaan door het opladen in Utrecht, bij het uitladen in Nieuwegein en wederom bij het laden in Nieuwegein en lossen bij de dealer in Amersfoort
Het schadebedrag bedroeg enkele duizenden euro’s,
Sleepdienst Logicx had de auto zo beschadigd dat wij een week geen gebruik hebben kunnen maken van onze pas aangeschafte auto, die nu een herstelde auto is, in plaats van een bijna nieuwe auto.
Logicx Nieuwegein heeft nog niet de moeite genomen om te reageren of haar excuses aan te bieden dat onze vrijwel nieuwe auto onnodig is beschadigd.