BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Incasso bureau na ov-chipkaart saldo geblokkeerd

Bijdrage door gebruiker
01-02-2012
1 reactie
Geachte hr./mw.,

Toen ik laatst probeerde in te checken in het openbaar vervoer kreeg ik de melding dat mijn saldo is geblokkeerd. Dit doet Trans Link Systems wanneer mijn saldo onder de 5 euro komt en het bedrag voor automatisch opladen niet van mijn rekening kan worden afgeschreven.

Ik ben er inmiddels achter dat mijn gegevens zijn doorgespeeld naar een incasso bureau waardoor ik ineens het viervoudige bedrag moet betalen dan ik aan saldo verschuldigd was.Ik vind dit nou niet bepaald een juiste manier van handelen aangezien ook al het saldo op de pas is geblokkeerd!

En dit allemaal omdat mijn adres niet up to date was, ik heb dit ten tijde van het aanvragen van automatisch opladen ook al aangekaart bij de klantenservice van ov-chipkaart.nl.Toen kon ik namelijk geen account aanmaken omdat ik dit met mijn nieuwe adres probeerde aan te doen en dit kwam niet overeen met het adres in het systeem.De persoon van de klantenservice gaf toen aan mijn adres te wijzigen en dit is blijkbaar niet gebeurd.

Ik vind dat ik in alle opzichten juist gehandeld heb en duidelijk de indruk heb gegeven het de normaalste zaak van de wereld vind om te moeten betalen om met het ov te reizen.
Ik ben het dus ook niet eens met het belachelijk hoge geldbedrag wat ik nu ineens moet gaan betalen en dus is mijn vraag aan jullie of ik hier iets mee kan doen of dat ik er gewoonweg niet onder uit kom en dan maar moet betalen.

met vriendelijke groet,

Rob van Leeuwen
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.