BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

garantie reparatie opel

Bijdrage door gebruiker
09-05-2014
4 reacties
Beste kassa,
begin 2012 is er door ons een nieuwe Opel Meriva aangeschaft, tenaamstelling februari.
Door fout garage verkeerde auto geleverd, uiteindelijk op 30 maart in ontvangst genomen.
Bij beurt op 25 april j.l. bleek de versnellingsbak kapot te zijn. Wat er aan mankeert weten we niet, kon niet worden verteld. Er werd een nieuwe toegezegd, uiteindelijk blijkt er gereviseerd te worden (via via gehoord).
Opel en garage betalen het grootste deel uit "coulance", wij een bijdrage van € 250,=.
Ons probleem : we willen graag een nieuwe versnellingsbak i.p.v gereviseerd en de garantie datum begint voor ons als we de auto in ontvangst nemen op 30 maart.
Uit principe beroepen we ons op de "te verwachte levensduur van het product" wat zeer zeker langer is dan 2 jaar of 35.000 km.
Er wordt n.b. op de site geadverteerd met een "verbeterde versnellingsbak".
Staan wij in ons recht of eisen we teveel ?
We hebben tot op heden nog niets van de garage vernomen betreffende uitvoering van reparatie en er is aan de auto ook niets te merken.
Wat is uw mening ??
Een trouwe (teleurgestelde) Opel-rijder
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.