Juli 2006 ben ik begonnen met het gebruik van de Q-Park key. Dat is een handig hulpmiddel om gebruik te maken van de Q-Park parkeergarages. Je heeft bij binnenkomst geen kaartje uit de automaat te halen en voor vertrek ook niet te betalen. Dat gebeurt automatisch, maandelijks achteraf. Althans, dat dacht ik bij het aangaan van de overeenkomst.
Het lukte Q-Park niet om maandelijks de gemaakte parkeerkosten van mijn rekening af te schrijven. Op 1 mei 2007 ontving ik daarover van Q-Park een brief. Nee, het lag niet aan mij, maar aan Q-park zelf, zo schreven ze. En ze gaan het herstellen. Eind week 19 - dus net een week na ontvangst van die brief- wordt het totale bedrag in één keer van mijn rekening geschreven. Hoeveel is dat dan? Nou, dat vroeg ik mij ook af. Het staat niet in de brief.
Op de site van Q-Park kan de key-gebruiker zijn eigen gegevens raadplegen. Heel mooi. Als het werkt, want de afgelopen maanden heb ik nooit een bedrag kunnen raadplegen. Maar na de ontvangst van de brief van 1 mei jl. dacht ik dat dát probleem uit de wereld zou zijn. Niet dus. Nog steeds staan de facturen (2 stuks) op mijn naam op nihil. Ik weet dus niet welk bedrag eind week 19 van mijn rekening wordt gehaald.
Om tijd te winnen heb ik Q-Park op 3 mei allereerst per mailaangegeven dat ik door het ontbreken van factuursaldo op de site niet in staat ben geweest om de bedragen maandelijks zelf te voldoen. Ook heb ik een akkoord gegeven om 2 x 0 euro eind week 19 van mijn rekening af te schrijven, want dat staat nu in mijn facturen op de Q-Park site. En ik heb in dezelfde mail gevraagd mij éérst op de hoogte te stellen van het totaalbedrag en niet vòòr 25 mei totincasso over te gaan.Hierop kreeg ik het verbijsterende antwoord dat ik het bedrag op de site kan raadplegen als het van mijn rekening is gehaald.
Ik heb maar teruggemaild dat ik vòòr de incasso eerst antwoord op al mijn vragen wil hebben.
Wat moet/kan ik nu nog meer doen? Een aangetekende brief zal hoogstwaarschijnlijk niet op tijd bij Q-Park arriveren om de incasso even uit te stellen.
Dat ik de rekening moet betalen, is niet vreemd, maar wel de manier waarop Q-Park hun fout wil corrigeren.