Vrijdag 23-11-2012 heb ik mijn nieuwe Ford Transit Connect opgehaald bij Ford van de Ree in Bergen op zoom.
De maandag erop stond ik er echter alweer mee bij de dealer omdat na goed gekeken te hebben het plaatwerk op zeer veel plekken deukjes vertoonde.
Om precies te zijn drie kleine deukjes boven de schuifdeur rechts, een deukje boven de passagiersdeur, bij de bestuurdersdeur ook een deukje en omdat de bestuurdersdeur niet goed aansluit zelfs kleine lakschade aan de binnenkant van de deur. Op de lange zijplaat een deukje en een flinke vouw, op het plaatwerk boven de linker wielkast twee vouwen.
De dealer heeft hierop een schaderapport opgemaakt wat door ons is ondertekend en mij verzekerd dat ze dit gaan oplossen.
Ik moest wel bijna 3 weken wachten voordat er een carrosserie controleur zou komen van Ford. Die is gisteren (11-12-2012) geweest.
Tot mijn grote verbazing gaf de dealer aan dat ze maar een gedeelte van de schade gaan herstellen, namelijk de deukjes boven de bestuurders- en passagiersdeur, de zijdeur en het kleine deukje in de lange plaat. Reactie van de dealer: “De andere deuken kunnen we niet weghalen omdat er steunbalken achter die platen lopen, dat is bij elke Transit Connect zo.”
Ik vind dit ronduit schandalig. Ik heb bijna 19.000 euro betaald voor een nieuwe auto. Geen schadeauto. Eerst moet ik bijna 3 weken wachten voordat er enige actie wordt ondernomen en dan komt er nog eens bij dat niet alles wordt hersteld. Het is niet normaal dat er vouwen in het plaatwerk van een nieuwe auto zitten. Komt er nog eens bij dat de motor af en toe hapert en er iets tikt in de cabine wat verschrikkelijk irritant is. Welke stappen kan ik ondernemen om een fatsoenlijke auto te krijgen zonder schade?