CZ laat tienduizenden klanten uitgekeerde vergoedingen voor mondzorg terugbetalen. Door een computerfout in 2022 en 2023 hebben klanten meer vergoed gekregen dan waar ze recht op hadden. In totaal vraagt CZ miljoenen euro's terug van verzekerden, meldt de Volkskrant.
De verzekeraar bevestigt de berichtgeving. Meestal gaat het per klant om "een paar tientjes", aldus een woordvoerder.
"Maar ik kan natuurlijk niet in de portemonnee kijken van mensen", voegt de woordvoerder eraan toe. "Voor iemand kan dit veel geld zijn."
De zorgverzekeraar vindt het een erg vervelende softwarefout, die "hopelijk niet nogmaals voorkomt." De mensen om wie het gaat, hebben een brief thuis gekregen.
Concreet betreft het klanten die aanvullend verzekerd waren voor mondzorg als gevolg van een ongeval, legt de woordvoerder uit. "In dit geval hebben ze ook mondzorg vergoed gekregen die niet het gevolg was van een ongeval. Dat had niet moeten gebeuren." Volkskrant/ANP
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!