Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Zorgleerling krijgt slecht onderwijs'

23-06-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
930x520_school
Ongeveer de helft van de leraren heeft geen vertrouwen in het passend onderwijs voor leerlingen die extra hulp nodig hebben. Zij hebben te weinig tijd om deze leerlingen, met bijvoorbeeld ADHD, autisme of een chronische ziekte, goed te kunnen helpen. De docenten zien het passend onderwijs vooral als een verkapte bezuiniging.
Te duur
Dat concludeert DUO Onderwijsonderzoek na een onderzoek onder meer dan duizend leraren in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs, twee jaar na de invoering van de maatregel. Deze wet kwam in de plaats van de leerlinggebonden financiering (het 'rugzakje'), die volgens de onderzoekers in de praktijk te duur bleek.
Hoge werkdruk
Volgens het onderzoeksbureau kan ruim driekwart van de docenten minder aandacht besteden aan ‘gewone’ leerlingen, omdat er veel tijd gaat naar de scholieren die extra ondersteuning nodig hebben. Door de invoering van het passend onderwijs ervaren bijna alle leraren een hogere werkdruk. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!