Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo verliest in korte tijd duizenden internetklanten

26-07-2024
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
23939 keer bekeken
  •  
ziggo_internet_20230314

In het tweede kwartaal van dit jaar hebben 27.400 klanten van VodafoneZiggo hun vaste internetabonnement beëindigd.

Die daling in de periode april tot en met juni is in lijn met de eerdere afname in voorgaande kwartalen. Het telecombedrijf spreekt van een consumentenmarkt die "zeer concurrerend" is. Steeds meer mensen kiezen voor een glasvezelabonnement.

Het aantal klanten met een abonnement voor de mobiele telefoon is stabiel op 3,3 miljoen gebleven.

"Op koers voor financiële doelstellingen"

Op de zakelijke markt verloor VodafoneZiggo 18.500 klanten, wat volgens het bedrijf te maken had met het verlopen van contracten met lokale overheden. De omzet groeide desondanks, met 1,5 procent op jaarbasis.

De totale omzet voor VodafoneZiggo steeg met eenzelfde percentage tot ruim 1 miljard euro. De operationele winst nam met 8,2 procent toe tot 482 miljoen euro. Die stijging schrijft VodafoneZiggo toe aan onder meer de lagere operationele kosten, waaronder die voor energie. Voor het hele jaar verwacht VodafoneZiggo een lichte groei van de operationele winst ten opzichte van 2023. "Met deze resultaten ligt het telecombedrijf volledig op koers om de financiële doelstellingen voor 2024 te realiseren", stelt het bedrijf. ANP/VodafoneZiggo

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!