Zaterdag in Kassa: Waarom krijgen grote bedrijven met veel CO2-uitstoot subsidie?
27-11-2020
•
leestijd 2 minuten
•
77 keer bekeken
•
In Kassa besteden we aandacht aan de elektrische auto van Nissan. Je zou er veel kilometers mee kunnen rijden, maar dat blijkt in de praktijk vies tegen te vallen. Verder hebben we het over bedrijven die subsidie krijgen terwijl ze veel CO2 uitstoten en over banken die alles uit de kast halen om klanten niet te hoeven compenseren.
Subsidie voor grote bedrijven met veel CO2-uitstoot. Hoe zit dat?
Slechts een handjevol bedrijven, waaronder Shell, zijn verantwoordelijk voor 20 procent van de CO2-uitstoot in Nederland. Hoe kan het dat deze grote vervuilers nu 1,5 miljard subsidie krijgen van de overheid om hun eigen afval onder de grond te dumpen?
Banken trekken alles uit de kast om klant niet te hoeven compenseren
ABN AMRO, Santander en Vesting Finance trekken alles uit de kast om klanten die een te hoge rente hebben betaald over hun doorlopende krediet niet te hoeven compenseren. Maar komen zij daar ook mee weg?
Elektrische auto van Nissan haalt niet de beloofde kilometers
Je koopt een elektrische auto van Nissan omdat je er veel kilometers mee zou kunnen rijden én hem snel zou kunnen opladen onderweg. Maar dat blijkt in de praktijk vies tegen te vallen. Deze problemen ondervindt een groep zelfstandige taxichauffeurs die sinds 2018 in een elektrische Nissan rijden en sindsdien veel zorgen hebben omdat ze vaak niet weten of ze hun bestemming wel halen. Hoe kan het dat de kilometers die de auto zou moeten kunnen rijden totaal onhaalbaar blijken in de praktijk? En komt fabrikant Nissan met een oplossing voor deze groep ontevreden klanten?
Praat live mee, like en volg Kassa!
Praat gezellig mee op Twitter. Gebruik #KassaTV in je tweet om mee te discussiëren. Like ons ook op Facebook en volg ons op Instagram en LinkedIn! Wil je de nieuwsbrief ontvangen met consumentennieuws en alles over Kassa? Meld je dan hieraan.
Kassa is er zaterdag om 19:05 live bij BNNVARA op NPO 1. Kijk jij ook?