Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Zaterdag in Kassa: Welk mondkapje is het best?
16-10-2020
•
leestijd 2 minuten
•
387 keer bekeken
•
Zaterdag in Kassa onderzoeken we welk mondkapje het beste is. Verder gaan we in op de problemen met e-bikes bij Amslod, kijken we wederom naar spoofingfraude en is er weer een Belbus.
Welk mondkapje moet je hebben?
Sinds deze week is het écht duidelijk: we moeten allemaal aan de mondkapjes. Maar welke moet je dan hebben? Kassa zoekt het - samen met TU Delft - als eerste TV-programma in Nederland écht uit. Enkele supermarktmedewerkers uit Delft dragen de mondkapjes voor ons.
Update spoofingfraude
Afgelopen week besteedde Kassa opnieuw aandacht aan spoofing-fraude. Bankklanten worden in deze vorm van fraude gebeld door een crimineel die zich voordoet als medewerker van de bank en het echte telefoonnummer van de bank gebruikt. Van de gemelde spoofing-slachtoffers bleek het overgrote deel klant te zijn van ING, met een schade die oploopt richting 4 miljoen euro. Bij navraag onder de groep gedupeerden blijkt ook dat de toch al summiere waarschuwing vanuit die bank voor veel mensen te laat of helemaal niet is gekomen. Wanneer gaat ING haar verantwoordelijkheid nemen?
Problemen met e-bikes bij Amslod
Fried bestelt in januari 2019 voor 2000 euro een gloednieuwe elektrische fiets bij Amslod. Hij geniet volop van zijn nieuwe aankoop. Maar na zijn eerste fietstochtje door het Limburgse heuvelland, laadt de accu niet meer op. De fiets wordt teruggestuurd, maar twee maanden later heeft Fried nog geen fiets. Wat nu?
Belbus: La Souris rijdt annulering in de wielen
Door de coronacrisis heeft Mandy op korte termijn een scooter nodig om van en naar haar werk te gaan. Ze besluit er een aan te schaffen bij La Souris Scooters. Telefonisch weten ze haar gerust te stellen; als ze de scooter meteen bestelt, staat hij de volgende week bij haar op de stoep. Een enthousiaste Mandy maakt een aanbetaling van 250 euro over en wacht af. Wanneer het een week later toch langer blijkt te duren, besluit Mandy haar bestelling toch te annuleren en een oplossing te zoeken bij een lokale scooterzaak. Echter, ze krijgt die 250 euro niet terug.
Praat live mee, like en volg Kassa!
Praat gezellig mee op Twitter. Gebruik #KassaTV in je tweet om mee te discussiëren. Like ons ook op Facebook en volg ons op Instagram en LinkedIn! Wil je de nieuwsbrief ontvangen met consumentennieuws en alles over Kassa? Meld je dan hier aan.
Kassa zie je zaterdag 10 oktober vanaf 19.05 uur op NPO 1!