Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Zaterdag in Kassa: Problemen telefonische energieverkoop houden aan

29-01-2021
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
1540 keer bekeken
  •  
telefoon ouderwets retro 1127
Zaterdag in Kassa gaan we in op de regels waaraan telefonische energieverkopers zich moeten houden. Want hoe kan het dat consumenten nog steeds worden lastiggevallen? Ook blikken we op de achterstanden in het onderwijs. En de Belbus onderzoekt we wat er misgaat bij het bedrijf Rofra Home, dat een klant met reuma een kast zeven keer lat in- en uitladen.

Problemen energieverkoop blijven

Ondanks dat er duidelijke regels zijn waar telefonisch verkopers zich bij het benaderen van consumenten aan moeten houden, lijkt de wereld van de telemarketing voor energie nog steeds een soort Wilde Westen. Energieleveranciers beloofden beterschap en een transparantiekeurmerk werd in het leven geroepen, maar werkt dat ook? Nog steeds worden consumenten lastiggevallen door telefonisch verkopers en zelfs ongewenst overgezet van leverancier. De toezichthouder is helder over de regels, maar in de praktijk blijkt helaas nog steeds dat telefonische energieverkoop over het algemeen niet in het belang is van de consument…

Achterstanden onderwijs

Al weken geven ouders thuis onderwijs aan hun kinderen. Maar inmiddels blijkt uit een landelijke voortgangstest dat alle leerlingen op de basisschool slechter scoren op taal, rekenen en lezen. Hoe gaan we die achterstanden inlopen?

Problemen jeugd-ggz worden steeds groter

De problemen in de jeugd-ggz worden steeds groter. Vorige week riep Jacobine Geel, voorzitter van De Nederlandse ggz, om in actie te komen. “De regering kan niet langer wegkijken bij problemen met kwetsbare jongeren!”. Kinder- en jeugdpsychiater Arne Popma praat over het belang van mentale gezondheid van jongeren, en wat er op langere termijn misgaat als je er nu geen aandacht aan besteedt. Demissionair Staatssecretaris Paul Blokhuis reageert.

Belbus: Rofra Home laat klant met reuma kast zeven keer in- en uitladen

Renée bestelt in april 2020 een gloednieuwe kast bij Rofra Home van 1837,10 euro. Wanneer deze in mei wordt geleverd, merkt Renée direct op dat er van alles mis mee is. Van spijkers die door de planken zijn geslagen tot aan een scheve achterkant. Als Renée een afspraak maakt om de kast om te ruilen lijkt het probleem te worden opgelost, maar Rofra Home schijnt toch wat planningsproblemen te hebben.

Praat live mee, like en volg Kassa

Praat gezellig mee op Twitter. Gebruik #KassaTV in je tweet om mee te discussiëren.
Like ons ook op Facebook en volg ons op Instagram en LinkedIn!
Wil je de nieuwsbrief ontvangen met consumentennieuws en alles over Kassa? Meld je dan hier aan.
Kassa is er zaterdag om 19:05 live bij BNNVARA op NPO 1. Kijk jij ook?
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor