Zaterdag in Kassa: De 'verleidingen' bij het online shoppen
31-05-2019
• leestijd 2 minuten
Winkel je online, dan wordt je blootgesteld aan tal van trucs om ervoor te zorgen dat je je winkelmandje vult. Welke? Dat zie je in Kassa! We testen hummus: welke is het lekkerst? Afbouwmedicatie op maat is vaak duurder dan standaarddoseringen die door de verzekeraars worden vergoed. In de Belbus het verhaal van Yordi. En, wie wint Kassa's Schijtlijster Trofee?
Hummus: welke is het lekkerst
Kassa test hummus! Hummus wordt gemaakt van gemalen kikkererwten, citroen, tahine (ook wel sesampasta genoemd), knoflook en olie. Niemand weet precies hoe je het moet uitspreken: hummus, hoemoes of houmous? Ook de supermarkten weten niet hoe ze de kikkererwtenpasta moeten benoemen. Maar belangrijker natuurlijk: Welke moet je hebben? Bekijk
hier
alvast het ultieme recept om zelf hummus te maken.
Afbouw medicatie: maatwerk pakt duurder uit
Als je af wilt van medicatie als antidepressiva en slaap- en kalmeringsmiddelen, dan moet je afbouwen. Stap voor stap steeds iets minder nemen totdat je helemaal zonder die medicatie kunt. Om met de juiste doseringen af te kunnen bouwen – de kleine stappen – is het nodig dat die medicatie in kleinere hoeveelheden beschikbaar is, óf op verzoek voor de patiënt wordt bereid. Maar, afbouwmedicatie op maat is vaak duurder dan de standaarddoseringen die door de verzekeraars worden vergoed. Wie het niet kan betalen, heeft pech gehad.
Belbus: iQdrive betaalt ondanks rechtszaak geld niet terug
Yordi begint twee jaar geleden met zijn rijlessen bij iQdrive. Als vorig jaar bij Yordi de diagnose autisme wordt gesteld, wil hij echter overstappen naar een gespecialiseerde rijschool. Hij heeft dan alleen net nieuwe lessen gekocht, dus dat geld wil hij graag terug. iQdrive belooft het geld over te maken, maar helaas. Zelfs na tussenkomst van een advocaat en een gewonnen rechtszaak, blijft een volledige betaling uit.
De 'verleidingen' bij het online shoppen
Bijna iedereen shopt online. Hierbij wordt het winkelend publiek op tal van manieren verleid om iets te kopen. Zijn consumenten zich bewust van beïnvloeding? Welke 'trucs' zijn er om ervoor te zorgen dat je je winkelmandje vult? Hoe herken je ze?
Wie o wie wint de Schijtlijster Trofee?
De afgelopen maanden stemden kijkers massaal op bedrijven of instanties die niet op camera wilden reageren of bij ons in de studio aan tafel wilden aanschuiven. Uit deze stemmen is een top 5 gekomen. De genomineerden: Minister Eric Wiebes van Economische Zaken en Klimaat, ING, Crédit Agricole, Beschuitje.nl en de door Kassa gekozen 'wildcard' voor de Rabobank. Wie o wie van hen krijgt 'm uitgereikt?
Geef live je mening!
Praat mee op
Twitter
! Gebruik #KassaTV in je tweet om mee te discussiëren.
Like ons ook op
Facebook
en volg ons op
Instagram
!
Wil je de nieuwsbrief ontvangen met consumentennieuws en alles over Kassa? Meld je dan
hier
aan.