Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Youtube helpt consumenten nieuwe producten vinden

18-09-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
YouTube_01.jpg
Youtube is er niet alleen voor vermaak, maar het helpt mensen ook nieuwe producten vinden. Volgens Google leert 15 procent van de consumenten nieuwe producten kennen tijdens het kijken van Youtube-video’s. 
De kijktijd op Youtube is in een jaar tijd met zestig procent gestegen, waardoor het een serieus kanaal wordt voor adverteerders.
Tweederde van de online kijkers in Nederland heeft actie ondernomen na het zien van een boodschap van een merk, dat relevant voor hen is. Dat vertaalt zich ook naar kliks: bijna driekwart van de ondervraagden onderneemt actie als ze ergens iets interessants zien.
Bron: Emerce
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!